Litt for små mot Godset

Publisert 01.05.2015 kl.21.46

(1. runde NM: Nordstrand-Strømsgodset 0-2) Juniorgutta yppet seg kraftig fram mot pause i NM-kampen, men etter 2-0 ble det for tungt.

Litt for små mot Godset
Marko Andersen, Stian Høgh og Usman Shakoor måtte innse at Strømsgodset var best.

Det var ingen lett motstand juniorlaget sto overfor i 1. runde i NM. Strømsgodset tok da også kommando over kampen fra start og akkurat da vi trodde vi hadde ridd av stormen og begynt å produsere selv satt 0-1. Et brudd litt over midtbanen ble utnyttet til en god Godset-kontring og et Nordstrand på vei fram rakk aldri tilbake før alle - inkludert Kristian Tveitstøl i buret - var rundet og ballen trillet i tomt mål.

Men de siste 25 minuttene av første omgang ga NIFs unggutter det hyggelig store publikummet valuta for pengene. Omar Bouignane, Jakob Kollandsrud og Magnus Aaløkken hadde de tre største mulighetene. De to første var slike vi så i nettet, og da Magnus heller ikke klarte å skåre alene med keeper gikk gutta til pause med 0-1.

Litt forbannet over å ligge under, men vel vitende om at de hadde gjort en flott første omgang.

Andre omgang bød på langt færre sjanser enn den første, og 0-1 sto seg med gjestene som det ballførende laget. Etter 65 nikket de helt upresset en corner i mål, og da gikk luften ut av Nordstrand-gutta.

Vi holdt inn, men skapte ikke nok til at det kjentes spennende. De to målene vi fikk i mot var irriterende lettkjøpte og burde vært unngått. Mål skaper fotballkamper. Det var ingen tvil om at Strømsgodset meget fortjent tok seg videre, men en utlikning som vi meget vel kunne fått hadde nok stresset favorittene fra Drammen adskillig mer.