Kristian Gjerstadberget er årets Grasrottrener i Oslo

Publisert 05.11.2021 kl.15.45

Vi er stolte over å kunne gratulere Gjerstadberget som årets Grasrottrener i NFF Oslo!

Kristian Gjerstadberget er årets Grasrottrener i Oslo
Jo Evensen (t.v.), styremedlem i NFF Oslo, besøkte Niffen for å overrekke Kristian (i midten) prisen. Styreleder i NIF, Anders Bakken (t.h.), mottok gratulasjon og en sjekk på 10 000,- på vegne av klubben

Kristian har hatt et brennende engasjement for Nordstrand Fotball i en 20 årsperiode. Han har hatt mange ulike roller i klubben, og har vært trener i så å si alle årsklasser.

Det som kjennetegner Kristian er at han gjennom mange år - og fortsatt - utrettelig arbeider for å skape et godt og trygt oppvekstmiljø i en fotballkontekst, slik at høy sportslig utvikling og gode verdier forenes på best mulig måte. Han bruker enormt mye tid på å sikre et tilbud for alle i alle årsklasser, og er spesielt opptatt av å hindre frafall av fotballinteressert ungdom i ungdomsårene.

Dette skjer ikke bare på feltet, men også ved i beslutningsrommene å sette spørsmålstegn ved etablerte strukturer slik at tilbudet hele tiden blir best mulig. I ungdomsårene vil Nordstrand alltid ha en tilvekst av spillere fra ulike klubber i området, med ulik bakgrunn og forutsetninger økonomisk. Også på dette feltet har Kristian i mange år vært opptatt av å finne løsninger som sørger for at fotballen blir den beste brobyggeren og fellesnevneren for ungdom i det litt større lokalmiljøet. Han er engasjert både på gutte- og jentesiden, og har i den senere tiden også bidratt inn mot en fornyet satsning på jentene i Nordstrand. Når alt dette også forenes med flotte sportslige resultater og varige vennskap, synes mange på Nordstrand at Kristian er en verdig vinner av årets grasrottrener.

Vinnerne av alle kretsene konkurrerer om Årets Grasrottrener i landet. STEM FRAM KRISTIAN HER