Aktive krets- og klubbdommere i NIF

Publisert 15.03.2015 kl.16.02

En ny sesong nærmer seg med stormskritt og våre klubbdommere trenger hjelp av DEG til å komme i gang med karrieren.

Aktive krets- og klubbdommere i NIF

En ny sesong nærmer seg med stormskritt og administrasjonen i Nordstrand har oppdatert listen over aktive krets- og klubbdommere i 2015.

Mens kretsdommerne får kamper av kretsen, trenger spesielt våre klubbdommere hjelp av deg til å komme i gang med dommerkarrieren. De trenger støtte og veiledning og kan raskt bli trygge med rett oppfølging av ditt lag. Våre klubbdommere gjør en flott innsats for klubben. Disse dømmer 5’er og 7’er fotball i barnefotballen. Flere gjør også en meget god innsats under DNB Nordstrand Cup. Ta kontakt i dag for å avtale kamper i sesongen!

For 11'er kamper i klubben (der det ikke er satt opp dommere av kretsen) sendes forespørsel til klubbens kretsdommere.

Gjør avtale med dommerne direkte eller legg gjerne inn forespørselen inn på «Nordstrand IF – Dommergruppe» på Facebook.

Ha respekt for dommeren

• La innlæring av spilleregler bli en del av fotballopplæringen.

• Slå ned på kritikk av dommeravgjørelser.

• Lær spillerne at også dommeren kan gjøre feil - som spillerne.

• Diskutér omstridte dommeravgjørelser saklig og objektivt med spillerne - etter kampen.

• Vis respekt for dommeravgjørelser.

• Er du uenig i dommeravgjørelsen, hold det for deg selv og ta det opp med dommeren etter kampen - men ikke på banen.

• Som spillere - trenere - ledere har vi det moro med fotballen. La oss også bidra til at flere og flere synes det er moro å være dommer.

Du som lagleder/trener har ansvaret for lagets oppførsel - også overfor dommeren.

Dommergruppen i Nordstrand ønsker alle en riktig god sesong!

Med sportslig hilsen
Ola Hobber Nilsen