Klare for ny kamp

Sist oppdatert 29.07.2021 kl.11.06

Etter bragden mot Bærum venter nå en enda større utfordring for gutta. Norges pr. i dag 12. beste lag kommer på besøk. En utrolig happening for klubben vår.

Klare for ny kamp

Vi har tatt en prat med hovedtrener Thomas Holm fire dager før eliteserielaget Sarpsborg 08 kommer til 2. runde i cupen.

Hvordan er status i dag, etter en lang og varm affære mot Bærum og fire dager før en ny tøff kamp?
Vi har trent bra de siste ukene, noe vi fikk se mot Bærum. Dessverre var ikke de 120 minuttene helmaks for oss med så få kamper i beina (4 kampen på 2 år), noe som har resultert i en del skader. Status i dag er at vi teller 6-7 spillere som er uaktuelle til søndag. Heldigvis er troppen bred og dekningen god på alle plasser.

Hva tenker du om våre muligheter søndag?
Sarpsborg er naturligvis soleklare favoritter, men cup er cup er det noe som heter. Jeg forventer et kampbilde hvor gjestene har mest ball og sikkert vil prøve å «drepe» kampen fortest mulig. De har alt av press på seg, men uavhengig av det er dette en kamp de bør vinne med endel mål gitt forutsetningene.

Hva synes du om oppslutningen fra Nordstrand-supporterne?
Det er utrolig morro å se hvor stor interessen er blant Nordstrandsfolket. Vi hadde ca 100 betalende tilskuere mot Bærum, i beste strand-tid en lørdag midt i ferien, og for søndagens kamp har vi solgt 200 billetter på noen timer. Med supporterne i ryggen kan det fort bli mer spennende enn eliteserielaget ønsker.

Du er også involvert i de yngre årgangene i klubben, hva tror du en slik kamp vil si for interessen for disse?
Det at mange unge Nordstrandspillere får se eliteseriespillere "live" på Niffen, tror jeg virker inspirerende. Da kan de se hvor lista ligger for å være blant de beste i Norge.

Takk for praten, Thomas, da håper vi på en morsom opplevelse på søndag!

Og for deg som enda ikke har kjøpt billett så kan den kjøpes her:
(begrenset antall plasser, førstemann til mølla)

vippsplakat-a4