Kjempet hjem tre nye poeng

Publisert 17.04.2015 kl.14.06

(Kjelsås-Nordstrand 1-2) Juniorlaget kjempet godt mot et bra Kjelsås og klarte å få med seg alle poengene hjem etter en vanskelig bortekamp.

Kjempet hjem tre nye poeng
Stian Høgh satte 2-0 skåringen mot Kjelsås, men hadde ellers nok å gjøre hjemme i forsvarsfireren.

Juniorgutta fikk en knallstart på oppgjøret mot Kjelsås. Allerede etter tre minutter banket Jakob Kollandsrud inn 1-0 i sin første kamp for sesongen. Den hodesterke venstrekanten brukte noe så uvanlig som foten da han presist satte et overlegg i mål. Senere i matchen skulle både han og resten av Nordstrand-gutta få god bruk for hodestyrken.

For etter at gjestene styrte åpningsminuttene, var det Kjelsås som tok over mer og mer. Først ved å slå en del lengre baller som strakk oss, deretter viste de at de er et godt lag langs bakken også, og koblet grep om begivenhetene. Særlig en kanonade cirka 10 minutter før pause var det bare oppofrende Nordstrand-gutter som kunne avverget, og det var herlig å se fightingen vi la ned da for å unngå baklengsmålet som ville gitt 1-1.

I stedet fikk Stian Høgh muligheten minuttet før pause, og han benyttet den godt da han satte et skudd fra 18 i hjørnet bak hjemmelagets målvakt. Kjelsås kan nok ha følt seg litt snytt da de gikk til hvilen med 0-2. Vi var glade for at det var resultatet.

Etter hvilen hadde vi bedre kontroll. Selv om Kjelsås fortsatt var det førende laget i ballspillet, bølget angrepene begge veier, og noen riktig store sjanser hadde vi også.

10 minutter før slutt ble vi redusert til 10 mann, og da banket Kjelsås en del lengre baller inn i boksen vår igjen. Et skudd som skiftet retning etter 89 minutter, snek seg inn bak en svært trygg og god Kristian Tveitstøl i buret, men både før og etter goalen stanget gutta godt unna og kjempet hjem de tre poengene.

Eirik Sundbys andre gule og dermed røde kort fikk han fordi han slo en corner før dommeren hadde blåst... Både Eirik selv og alle andre var totalt uforstående til en slik dommerinngripen, og kortet er klaget inn til fotballkretsen. Heldigvis avgjorde det ikke kampen.

Vi gratulerer nok en gang Juniorteamet med tre poeng!