Juniorlaget skuffet

Publisert 20.04.2015 kl.15.25

(Oppsal 2-Nordstrand 2-1) Et skadeplaget og tafatt juniorlag måtte bokføre årets første tap søndag kveld.

Juniorlaget skuffet
Litt for mange skader og en svak kamp i går kveld bekymrer juniortrenerne.

Det var ikke vanlige takter over juniorgutta da Oppsal 2 ble for sterke. Nå skal det sies at motstanderen denne kvelden egentlig var Oppsal "en og en halv" da de hadde forsterket opp andrelaget ganske kraftig i forhold til normal oppstilling. Og et Nordstrand med enkelte bærebjelker ute måtte bokføre et ganske unødvendig tap.

For det var vår egen prestasjon under pari og ikke et spesielt godt motstanderlag som var årsaken til nederlaget.

Først og fremst manglet det ledertyper på banen. Det var noe tafatt og forsiktig over oss, vi spilte ballen hjem i stedet for fram, og Oppsal-gutta var tøffere i nærkampene, slik at 50/50-dueller som regel endte med 70/30 til de andre.

Allerede før fem minutter var spilt satt en litt for enkel goal i nettet vårt. Fint angrepsspill av Oppsal, men det er jo lov å forsøke å ødelegge det.

To ganger traff vi stolpene, og hadde vel en følelse av at dette skulle vi ta likevel, men midt i andre omgang var det fortsatt ikke tellende resultat, og i stedet satt 2-0 på den andre siden.

20 minutter før slutt la vi om til 3 bak og 3 foran, og Magnus Aaløkken reduserte nesten umiddelbart til 2-1, men det trykket vi kunne forventet av et lag i medgang og med selvtillit, viste vel at det var akkurat det vi ikke var og ikke hadde denne kvelden.

Dermed ebbet det ut med 0 poeng og en følelse av at dette var ikke særlig bra av oss.