Juniorgutta knuste Follo

Sist oppdatert 31.08.2019 kl.0.35

(Nordstrand-Follo 4-0) Follo ble offer for Junior Elite sin største seier i interkrets A denne sesongen.

Juniorgutta knuste Follo
Thomas Helgheim og vennene hans laget målshow på Niffen.

Den foreløpig gode høstsesongen fortsetter for Junior Elite. Det var ikke årets beste kamp spillemessig, til det var gutta for upresise denne kvelden, men mentaliteten som preger laget gjorde at det gjestende bunnlaget Follo ikke hadde sjans til å få med seg noe på sitt Nordstrand-besøk.

Til slutt stoppet det på 4-0 - årets største seier for juniorlaget i Interkrets A.

Det knallharde oppofrende spillet fra bortekampen mot Stabæk ble tatt med videre en uke, og dermed var det svært lite som nådde helt fram til Andreas Amundsen i NIF-målet.

Med ball sleit gutta mer, mot et Follo-lag som så sterkere ut enn i vår, og som også har prestert resultatmessig brukbart etter sommeren. Det ble for mange ballmist, noe som både gikk ut over vårt eget spill og som gjorde at vi måtte opp i ringene defensivt. Likevel fikk hjemmelaget sin første skåring relativt tidlig, da Bjørn Martin Kristensen ble lagt i bakken, framspilt av Sander Sønsterud. Et soleklart straffespark som Endrias Nikedimos fikk lov å sette i nettmaskene.

Nordstrand-gutta hadde likevel en del å snakke om i pausen tross 1-0. Og de gikk ut i andre omgang og laget tre flotte mål til.

Mohammed Abbas hamret inn 2-0 tverrligger-ned - assist Endrias.

Så viste 16 år gamle Thomas Helgheim seg fram med en lekker frispilling av Bjørn Martin Kristensen - som vakkert og nådeløst satte 3-0 alene med keeper. Bjørns sjette goal i Interkrets A i år.

Og til slutt kom rosinen i pølsa da Subhan Shakoor enda vakrere kontrollert prikket krysset i et angrep der bortelaget var fullstendig rundspilt i et angrep som ble rullet opp med mange involverte som i motsetning til resten av kampen traff millimeterpresist hverandre. Guttespiller Sverre Sandal ville ikke være dårligere enn Thomas og var nestsistemann på ballen da han la den til rette for Subhan. Det var for øvrig midtbanegeneral Shakoors aller første interkretsskåring.

Stabæk slo HamKam hele 5-2 på Briskeby. Det var et imponerende resultat.

Sarpsborg 08 og Lillestrøm delte poengene 2-2, mens Vålerenga og Fredrikstad spiller på Valle lørdag.

Nettopp FFK, Sarp, LSK og VIF er de gjenstående motstanderne for våre gutter denne sesongen i en meget tett og interessant Interkrets A.