Juniorgutta herjet med Ski

Publisert 22.05.2015 kl.13.31

(Nordstrand-Ski 7-0) I 90 minutter valset et velspillende juniorlag over bunnlaget Ski. Yusuf Kutluca laget sine tre første mål for klubben.

Juniorgutta herjet med Ski
Yusuf Kutluca utnyttet sjansene godt mot Ski.

Vi visste vi burde slå Ski, men vi visste også at vi i fjor trengte overtid for å gjøre det her hjemme på Niffen. Det var derfor imponerende å se juniorguttas konsentrasjon og knallharde jobb allerede på årets beste oppvarming - som de tok med seg ut av garderoben også da matchen startet.

Resultatet ble ikke bare 7-0, men at juniorgutta spilte ball-i-hatt med det stakkars Ski-laget. Vi talte null målsjanser for gjestene. Det innebærer at gutta ikke bare la ned jobb framover i banen, men at de i samfulle 90 minutter var konsentrerte også hjemover.

Med presisjon og tempo ble gjestene spilt veldig lave, hvilket igjen gjorde at de parkerte bussen på egen 16, som gjorde det trangt og vanskelig for Nordstrand å trenge gjennom. Men tålmodige NIF-gutter spilte og spilte og traff og traff på pasningene - helt til Magnus Aaløkken ved to anledninger kunne trille ballen i kassa. En servert av Omar Bouignane som uselvisk trillet ham på blank goal etter selv å ha blitt frispilt av Petter Kristiansen. Den andre kom i bakrom omtrent den eneste gangen det fantes et bakrom å løpe i.

Det kan være vanskelig å følge opp en førsteomgang med så mye god ballbesittelse. Men 10 minutter i garderoben var nok til at juniorene nullstilte og gikk ut og satte fire nye goaler det første kvarteret av andre omgang. Yusuf Kutluca satte like godt tre av dem da han først åpnet målkontoen for Nordstrand. Bare en nettkjenning fra Petter Kristiansen hindret det ekte hat-tricket.

Ekstra moro med 7-0 skåringen var det at unge Daniel Andersen var gutten som klinket ballen i krysset. En vakker første serieskåring av guttespilleren som skal lage mange mål for Nordstrand i framtida.