Juniorene lever i håpet

Publisert 17.10.2014 kl.11.16

(Kolbotn-Nordstrand 2-3) Juniorene var satt sjakk, men reddet seg ut av knipa. Med en seriekamp igjen lever fortsatt håpet om 1. plass i 1. divisjon og opprykk til interkrets.

Juniorene lever i håpet

En fantastisk flott sesong har så langt endt med 61 poeng på de 25 første kampene. Når siste serierunde avvikles mandag, avgjøres det om vi ender foran eller bak Lyn i opprykkskampen.

Nest siste serierunde ble dramatisk, og det kan virke som begge de to opprykksrivalene kjente litt på presset. Lyn måtte nøye seg med 2-2 borte i lokaloppgjøret mot allerede nedrykksklare Korsvoll. Mens Nordstrand-gutta virkelig var ute på glattisen mellom 8 og 10 på kvelden årets første dag med snø på Kolbotn.

Det for anledningen blå NIF-laget fikk ikke spillet til å flyte som vanlig, og selv om vi skapte mest den første halvtimen, var vi også svært unøyaktige og ga bort altfor mange baller til vertene. Så smalt det i kassa feil vei; et langskudd med skikkelig dupp datt ned helt oppe i krysset bak en forfjamset Gustav Østerstrøm i NIF-buret.

Vi ble ikke mindre stresset av det, og da Stian Høgh ulykksalig med omgangens nest siste touch vakkert la ballen til rette for en av hjemmelagets spillere foran åpent mål, endte førsteomgangs siste spark med 2-0. Det så vanskelig ut i sludd og vind på Sofiemyr.

Det gutta gjorde etter hvilen står det imidlertid meget stor respekt av. Vi fikk løftet spillet, jobbet hardt og var tålmodige. Og 20 minutter inn i andre omgang kom den forløsende reduseringen. Et flott angrep avsluttet distinkt av Markus Woldsund.

Woldsund var Kolbotn-dødare også i vårsesongen, også det i en kamp vi sleit, og som i juni satte 17-åringen inn to goaler også denne gang. 10 minutter før slutt hadde vi et bra press på hjemmelaget, og fra kort hold maktet han å sette 2-2.

Dermed hadde vi langt på vei lykkes, men trodde at det var tre poeng som var helt nødvendig for å ha en spennende sisterunde. Jubelen sto derfor i taket, da Magnus Aaløkken satte 3-2 i kampens 88. minutt. Også dette målet skapt fra venstresiden og plassert i nettet fra få meter.

Nå møter Lyn Bærum 2 på Kringsjå.

Nordstrand tar i mot Korsvoll på Niffen. Begge kamper kl 20.15 mandag 20. oktober.

Taper Lyn, rykker vi opp med uavgjort. Blir det likt på Kringsjå, rykker vi opp med seier.

Men vinner Lyn, har vi prestert en kanonsesong uten at vi nådde helt fram.