Junior Elite knuste VIF

Publisert 08.06.2018 kl.16.16

(Nordstrand-Vålerenga 4-0) Det ble en episk aften for de frammøte i varmen på Niffen da juniorgutta nedsablet Vålerenga 4-0 - på én omgang!

Junior Elite knuste VIF
Junior Elite banket til mot Vålerenga i toppkampen i Interkrets A og sjokkerte gjestene med å vinne 4-0. Foto: Renate Schjolden

"Oslo stolthet" var et betuttet utgave av seg selv da de forlot Niffen torsdag kveld. For møtet med Nordstrands høytflyvende juniorgutter ble brutalt for Vålerenga.

Ett minutt kun var spilt da Tormod Simonsen elegant sendte Younes Amer på løp med en en-touch-pasning i bakrommet. Younes løp fortere, og var sterkere, enn begge de to VIF-forsvarerne som ønsket å gjøre noe med situasjonen. Og alene med keeper sendte 17-åringen hjemmelaget i ledelsen.

Bare to minutter senere var det spissmakker Tage Haukeberg som spilte vegg med seg selv. Han avsluttet i stolperoten og løp opp returen og puttet ballen i det tomme buret bak sjokkerte Vålerenga-spillere, som måtte innse at tre minutter var spilt, og stillingen var 2-0 til Nordstrand.

Når midtstopperkapteinen vår Mathias Jensrud fikk årets treff på et hjørnespark og stanget inn 3-0 med hodet i lengste kryss var det et rystet bortelag som lot også Sander Sønsterud få banke inn en goal før hvilen.

Verken hjemmelag, bortelag eller tilskuere var nok helt sikre på at det de så var sant, men det var altså 4-0 til pause.

Et svært revansjesugent Vålerenga kom ut etter pause og kjørte kampen hele omgangen. Men hardtarbeidende Nordstrand-gutter hadde bestemt seg: Her skulle det ikke deles ut et eneste baklengsmål.

Hadde hjemmelaget vært litt friskere i bein og hoder, kunne de nok utnyttet bedre at Vålerenga malte på. Det manglet ikke på overgangsmuligheter, men presisjonen i våre gutters angrep var ikke god nok i andre omgang. Det gjorde ingenting. 4-0 lar seg høre. Aller nærmest, og han som hadde fortjent en bedre skjebne, var Marius Johnsrud som klinket ballen i stolpen fra 20 meter. Innsiden av stolpen til og med.

Nå er det bare serietoer Stabæk som kan hindre clean sheat for Junior Elite-gutta i vårsesongen, en vår som uansett utfall av siste serierunde borte mot seriefavoritten, har vært en imponerende prestasjon.

Stabæk tapte 0-1 i lokalderbyet mot Bærum i går, og er garantert hissige på å vise hvem som er best når de to lagene møtes kommende torsdag på Nadderud.

Resultater Interkrets A 6. serierunde:

Nordstrand-Vålerenga 4-0

Lillestrøm-Sarpsborg 08 4-0