Jr-gutta senket Grei på Niffen

Publisert 05.06.2015 kl.11.07

(Nordstrand-Grei 4-1) Petter Kristiansen førte an da juniorgutta sprudlet og senket tøffe Grei-gutter i går.

Jr-gutta senket Grei på Niffen
Pausepraten gjorde godt og Petter Kristiansen satte den første og siste goalen da juniorgutta valset over Grei i andre omgang.

En meget sterk Nordstrand-tropp visste at et toppet Grei kunne by oss match. Første omgang var da også tett og tøff, men NIF-gutta var det førende laget fra start, og selv om de åpenbare skåringsmulighetene ikke var så mange, Magnus Aaløkken var nærmest fremspilt av Markus Woldsund, så koblet hjemmelaget et slags grep om kampen. Bakover var vi bunnsolide, og framover kjentes vi klart farligere enn gjestene.

Litt frustrerte over ikke å ha kommet til så mange muligheter, gjorde pausen godt. Gutta ble bevisste hvordan kampen egentlig forløp selv om det var mange dueller og hard innsats, og de forsto at ferdighetene kom til sin rett etterhvert.

Andre omgang ble da også deilig sett med Nordstrand-øyne. De hvite og blå valset over gjestene fra Groruddalen. Våre kreative spillere fikk valuta for den jobben som var lagt ned, og i rask rekkefølge banket Petter Kristiansen, Jakob Kollandsrud og Usman Shakoor inn 3-0 før kvarteret var spilt, og Nordstrand hadde bud på flere skåringer.

Midtveis i omgangen begynte gutta å bli litt for hissige, og gikk litt for fort framover i banen, hvilket medførte at et desillusjonert Grei fikk være med på en slags Hawaii-fotball der spillet bølget litt fram og tilbake på stillingen 3-0.

8 minutter før slutt var det Grei som fikk den neste goalen da de nikket inn et hjørnespark, og kampen levde litt igjen i noen minutter. En stor sjanse til rett før slutt på et nytt hjørnespark kunne gitt ytterligere en redusering, men i stedet hamret Petter Kristiansen inn sin andre for dagen og sørget for en meget fortjent tremålsseier for hjemmelaget.

Det er tøff kamp om startplassene i et velfungerende juniorlag om dagen, og kampen i går viste da også bredden i juniorstallen til fulle - med begge kapteinene samt en A-spiller og tomålsskåreren fra sist uke sittende på krakken hele kampen. Jobben de neste ukene fram mot sommerferien er å klare å holde dampen oppe.