Januar-oppdatering fra A-laget

Publisert 31.01.2015 kl.14.23

A-laget er for lengst i gang med sesongoppkjøringen til 3. divisjons-comebacket.

Januar-oppdatering fra A-laget
Siden 1. desember har det blitt nedlagt 35 treninger og 6 treningskamper. Grunnlaget begynner dermed å komme seg.

Januar måned har vært ekstremt tøff for A-gutta, kampene har vært mot veldig gode motstandere for å få spillerne til å vende seg til 3. divisjonstempoet. Det har blitt juling mot lag som Vålerenga, Asker og Skeid, men trenerteamet depper ikke nevneverdig av den grunn. Skal vi tro Jacobsen og co riktig, er dette en del av planen, NIF ønsker å være med å spise kirsebær med de større klubbene og derfor er det viktig å få matchet seg mot bedre motstandere.

Målsetningen vår er at vi skal begynne å bli gode i slutten av mars for dermed å holde nivået oppe utover i sesongen, resultatene i treningskamper i januar måned betyr ingenting, men det gjør derimot spillet, og vi har vist at vi har gode perioder i spillet vårt også mot disse motstanderne.

Alle spillerne vil få en fair sjanse til å vise seg frem før laget til seriestarten mot Lyn 13. april skal tas ut, men det kan allerede sies nå at konkurransesituasjonen tilspisser seg i gruppen. Jarle Krämer er eneste spilleren som har gitt seg siden fjorårssesongen, mens inn har foreløpig Savas Tirit (Klemetsrud) og Momdou Lamin Cham (Skeid) kommet inn, i løpet av de kommende dagene vil NIF også signere to av prøvespillerne som har vært å trent med klubben i hele januar. Det betyr at troppen per dags dato består av 3 keepere og 21 utespillere. Nordstrand-if.no vil komme med info om de nye spillerne så snart overgangen er bekreftet fra NFF.

I februar skal Nordstrand møte følgende lag til treningskamper:

Abilsdø, Nesodden, Rilindja og Manglerud/Star (de to sistnevnte er i vinterserien).

Vi ønsker A-laget en fortsatt god oppkjøring