Jacob nikket inn ny seier

Publisert 24.08.2018 kl.17.42

(Nordstrand-Bærum 1-0) Kaptein Stubberud skåret kampens eneste mål på dødball 13 minutter før slutt i ny Junior Elite-gevinst.

Jacob nikket inn ny seier
Corner er mål. Det var en deilig følelse for Jacob Stubberud og alle Nordstrand-patrioter da han stanget inn matchvinnerskåringen.

Få seire er like gode som 1-0 seire du virkelig har jobbet for. Det var en slik junior elite-gutta dro hjem mot Bærum.

I et tett oppgjør ble dødballmålet 13 minutter før slutt det eneste. Det hadde begynt å lukte hjemmeseier, men tiden rant ut, og i et oppgjør med få målsjanser var det ganske sannsynlig at regelen om første målet vinner skulle bli tatt i bruk.

Og da Younes Amer serverte hjørnesparket akkurat der Jacob ønsker det, skal man være god i forsvar for å stoppe Stubb. Det var det heller ingen som klarte, og dermed måtte Bærum reise tomhendte hjem, mens våre gutter tok steget opp på 20 poeng i Interkrets A.

Et ganske ungt Nordstrand med 6 spillere født 01 fra start leverte en bra forestilling. Først og fremst defensivt, og det ble jobbet uttrettelig. Bærum skal også roses for en godt gjennomført match, de stoppet det meste hjemmelaget prøvde på.

Den lojaliteten junior elite-gutta viser til hverandre og laget er imponerende. Det gir resultat til slutt. Og det gjør at vi stadig ser nye gode gutter tre fram. I går var det ekstra gøy at Marius Johnsrud leverte en meget bra kamp fra start for første gang på dette nivået. Og 02-gutten David Andersen kom inn i heksegryta og tok tak fra første duell.

Lojalitet av stort format kan det også kalles når A-lagsgutta Stian Andersen og Christian Njøten sitter tålmodige(?) på benken i 70 minutter før de bidrar stort de siste 20.

Torsdag om en uke venter nok en hjemmekamp. Da kommer HamKam på besøk, og de som ikke har sett de to siste svært spennende junior elite-kampene på Niffen bør få med seg den. Det blir garantert trøkk da også.