Hat trick av Shakoor

Publisert 10.04.2015 kl.14.13

(Nordstrand-KFUM Oslo 3-2) I et lokaloppgjør som ble tungt for Nordstrand-juniorene reddet Usman Shakoor dagen med et ekte hat trick i andre omgang.

Hat trick av Shakoor
En blid gutt etter å ha gjort en stor prestasjon på niffen.

Usman Shakoor ble kveldens store redningsmann. Et svært rufsete Nordstrand var ikke i nærheten av å levere varene som ble forventet av et hyggelig stort publikum da KFUM Oslo kom på besøk til årets første lokaloppgjør.

Men én gutt tok saken i egne føtter da det så som verst ut. Tre kliniske avslutninger snudde kampen fra 0-1 ved pause til 3-1. Først ved en gjenvinning innenfor 16-meteren og avslutning i lengste hjørne. Deretter med et strålende løp på første stolpe hvor han ekspederte Henrik Solbakkes flotte innlegg i goalen etter et godt Nordstrand-angrep. For så til slutt elegant å vippe ballen over gjestenes målvakt når det gjensto fem minutter.

Da trodde vi kampen var avgjort til vår favør. Men det var ikke dagen for de lette poengene. Etter å ha opptrådt usikkert og tamt gjennom hele oppgjøret, lot vi KFUM komme alene med Gustav Østerstrøm to minutter før ordinær tid var ute i en fase der gjestene burde ha gitt opp. Felling, straffespark og attpå til et strengt rødt til målvakten vår - og med 3-2 måtte vi kjempe for poengene i overtidsminuttene med en mann mindre på banen.

De store sjansene uteble heldigvis, og årets tredje seier kunne bokføres.

Etter til tider å ha levert strålende fotball i de to første serierundene, var det merkelig tamme og uinspirerte Nordstrand-juniorer som jogget rundt de første 45 mot våre nærmeste naboer. Ingen glød og sprut var å spore, kommunikasjonen var fraværende, pasningskvaliteten laber, valgene vage og til og med forsvarsspillet preget av stor usikkerhet.

I en jevnt dårlig førsteomgang der heller ikke KFUM viste noe storspill, var det Roald Aas fra feil lag som satte omgangens eneste mål kort tid før hvilen på et lekkert langskudd.

Våre egne gutter fikk en skyllebøtte i garderoben mellom de to omgangene, og svarte med en helt annen arbeidsinnsats etter pause. Det er sterkt å snu en kamp som kom så skjevt ut. Og gleden over tre poeng skal vi absolutt kjenne på. Det er viktig å vinne også på slike dager, og ta med oss at champagnefotball kan vi ikke levere hver eneste gang. Da er det bare hardt slit som gjelder.

Og så kan vi håpe på at en redningsmann dukker opp, slik Usman gjorde denne kvelden.

Grattis gutter!