Gratulerer med cupfinale, Sonia!

Sist oppdatert 01.11.2015 kl.1.52

NIF-dommer Sonia Skjold Khan er utnevnt som assistentdommer i cupfinalen for kvinner 21. november.

Gratulerer med cupfinale, Sonia!

- Det føles stort å representere Nordstrand IF i cupfinalen

Sonia Skjold Khan fra Nordstrand IF er utnevnt som assistentdommer i cupfinalen for kvinner mellom Avaldsnes og Lillestrøm 21. november.

Det er meget stort for Sonia og for Nordstrand IF. Dette bekrefter at hun har hatt en svært god utvikling på dommersiden og at hardt og målrettet arbeid gir resultater, sier dommerkontakt i Nordstrand IF og FIFA-dommer Ola Hobber Nilsen.

Vi har snakket med Sonia for å høre hva som kreves for å komme til cupfinalen som dommer. Sonia trekker frem tydelige mål og kontinuerlig evaluering for å lykkes: «Sett deg et mål og vær ærlig mot deg selv når du jobber mot det. Ta til deg positive tilbakemeldinger og jobb med videre utvikling hele tiden.»

Ga aldri opp
Sonia hadde en skade som kunne stoppet karrieren, men hun ga aldri opp. Hun innrømmer at det var fantastisk å få beskjeden fra NFF. «Det føltes helt fantastisk. Spesielt når jeg har vært borte fra dømmingen en periode på grunn av skade. Da er det godt å se at hardt og målrettet arbeid gir resultater.» Sonia er takknemlig for det arbeidet som legges ned for dommerne i klubben og trekker frem at Nordstrand har en lang historie med dommere i norsk toppfotball: «Det føles stort å representere Nordstrand IF i cupfinalen da NIF har vært en klubb med flere store dommerforbilder.»

Disse skal ta hånd om kampen:

Dommer: Cathrine Eide, Ski og Ballklubben Skiold
Assistentdommere: Monica Løkkeberg, Freidig SPK og Sonia Kahn, Nordstrand IF
4.dommer: Marit Buhaug Folstad, Buvik IL
Veileder: Bente Ovedie Skogvang, Elverum Fotball

Dette skrives om Sonja
Sonia Skjold Khan, Nordstrand IF fra Oslo Fotballkrets. 23 år. Ung, lovende assistentdommer som allerede har mange år bak seg som assistentdommer i Toppserien. Har i høst fått sin internasjonale debut som assistentdommer i EM-kvalifiseringskampen mellom Finland og Montenegro. Gjør sin første cupfinale på seniornivå.

Les mer om utnevnelsen på fotball.no.

Nordstrand IF ønsker Sonia og alle oppnevnte lykke til med kampene.