Første signering på plass

Publisert 09.01.2015 kl.9.15

Modou Lamin Cham er første års senior den kommende sesongen og er dermed et nytt ungt tilskudd i A-lags troppen.

Første signering på plass

Lørdag spilte han kamp som prøvespiller og noterte seg for to scoringer fra sentral midtbaneplass mot Rustad, noe som gjorde at trenerteamet mandag gav Modou Lamin Cham en A-kontrakt med Nordstrand for den kommende sesongen.

Cham har tidligere vært innom Vålerenga og Fjellhamar, men kommer nå fra 2. divisjonsklubben Skeid Fotball. Cham vil få draktnummer 28 etter Markus Woldsund som nå skifter til nummer 23.

"Modou (Lamin Cham adm. ref.) er en spiller som har trent med oss i Desember og som vi synes bare har gjort det bedre og bedre etterhvert som han er blitt vant til tempoet. Han er en ung lærevillig gutt som har ambisjoner på fotballbanen helt i tråd med den type profil som vi ønsker i NIF. Modou er en spiller som vi først og fremst tenker på en av de sentrale posisjonene, men han har tidligere også spilt mye stopper", er Hovedtrener Per Inge Jacobsen karakteristikk av spilleren.

Spillerinformasjon:

Navn: Modou Lamin Cham

Foretrukket fot: Venstre

Alder: 19 år

Posisjon: Sentral midtbane, midtstopper

Draktnummer: 28

Tidligere klubber: Fjellhamar, Vålerenga og Skeid

Vi ønsker Cham velkommen til klubben