Folksomt på DNB Nordstrand Cup

Publisert 24.09.2017 kl.23.15

Mer enn 700 fotballspillere i alderen 6 til 9 år var i helgen samlet på Nordstrand sitt flotte anlegg på Hallager. Med barna og fotballen i sentrum var alt lagt til rette for en flott cuphelg.

Folksomt på DNB Nordstrand Cup
Mye folk på Hallager

Helgens cup var den første av to DNB Nordstrand Cuper som klubben arrangerer i høst. Med 85 påmeldte lag og over 700 spillere ble det folksomt på Hallager.

5er-cupen samler lag fra store deler av kretsen, og det er spesielt hyggelig å se at klubber som Rælingen, Øvrevoll Hosle, Gjerdrum, Kjelsås, Ready, Teisen, Tveita og Vålerenga tar turen til Nordstrand for å spille.

Like gledelig er det at våre naboklubber Holmlia, Ljan, Bækkelaget, Lambertseter, Hauketo, Klemetsrud og KFUM stiller med mange lag.

fullsizeoutput_61cf.
Å takke for kampen - en hyggelig gest!

fullsizeoutput_61c8.
Cupens høydepunkt - pokalen. Fornøyde jenter klare for å synge heiaropet sitt.

fullsizeoutput_61c5.
Rælingen, Rælingen, Rælingen!

fullsizeoutput_619d.
På DNB Nordstrand Cup er det mange aktiviteter. Her fra DNBs ballbinge.

fullsizeoutput_61d4.
Cup er mer enn fotball. DNB stilte opp med egen button-stand.

fullsizeoutput_61c1.
Nordstrand IF jobber mye med å tilrettelegge for unge klubbdommere. I helgen stilte mer enn 20 ungdommer i alderen 12 til 15 år opp med nystrøket dommertrøye. Med mottoet "det er ikke greit å kjefte" ønsker klubben å signalisere tydelig at det er dommeren som dømmer og at foreldre og andre på sidelinja må respektere de avgjørelser som tas av de unge guttene og jentene. Takk til alle dommere for en strålende jobb! Også dommergruppen fortjener en takk for god oppfølging og kursing i forkant.

fullsizeoutput_619e.
Uten støtte fra foreldrene på de ulike årgangene er det vanskelig å gjennomføre en god cup. Mer enn 80 foreldre stilte velvillig opp som parkeringsvakter, kioskvakter, premieutdelere, pizzastekere mm. Det var nok vaflene og de varme pizzaene fra Dr. Oetker som var mest populære. En stor takk til dere alle sammen!

fullsizeoutput_61d7.

Takk til alle som stiller opp og bidrar til at DNB Nordstrand Cup ble en flott opplevelse for små og store!