Flott sesongstart for A-laget

Publisert 14.05.2019 kl.11.13

Etter A-lagets 4-1 seier over Stabæk 2 i går tok vi en prat med hovedtrener Thomas Holm som er imponert over laget og klubben sin.

Flott sesongstart for A-laget

«Vi har god intensitet i strukturen vår defensivt, samtidig som vi har mange strenger å spille på offensivt. Vi har fått en god start på sesongen, men vi vet også at det er her lista ligger hvis vi skal fortsette å ta poeng. Å være stabil er noe av det vanskeligste i livet, også på fotballbanen. Hver kamp, uavhengig av om det er en treningskamp eller en seriekamp, er en finale for oss. Den mentaliteten og kulturen skaper utvikling sammen med tilhørighet og trygghet.

Stallen vi har idag er en konsekvens av mange års systematisk jobbing nedover i kullene i klubben vår. Det er mange trenere, ledere og foreldre her som kan være stolte av jobben som har vært gjort og gjøres daglig. 70 % av A-stallen er Nordstrandgutter, med en snittalder på 20,4 år, derfor har vi også over 150 tilskuere på kampene våre til nå. Man trenger ikke jage etter å dra til en klubb høyere opp i divisjonene i ung alder med den treningskulturen og kompetansen vi har i klubben her.

Interessen for laget og klubben er stor. Barna nedover i kullene våre gjenkjenner A-lagsgutta og vil "være dem" på Niffo. Uavhengig av resultater i år mener jeg at det fellesskapet vi har her på Nordstrand er unikt i klubbsammenheng i Norge. For meg virker det som at det å komme inn på Nordstrand Arena er noe man gleder seg til uavhengig om man er liten eller stor. Vi håper at enda flere kommer på kamp utover så skal vi gjøre alt vi kan for å skape gode opplevelser.»

Les også artikkel om Stabæk-kampen i Nordstrands Blad

Velkommen til neste hjemmekamp lørdag 25. mai kl. 16.00 mot Rommen

Heia Nordstrand, én klubb!