Flott bronse til Jenter 01/02

Publisert 20.06.2015 kl.13.15

Torsdag 11. juni satte 15 spente og ivrige jenter kursen til Arvika for å vise hva de kan, og sette spor etter seg. Målsettingen var klar; pokal med hjem.

Flott bronse til Jenter 01/02
De stolte bronsevinnerne til Jenter 01/02

En nervøs men fantastisk start
Fredag formiddag er vi klare for første kamp i gruppespillet, motstander er Langhus og vi jobber godt inn mot kampen og ønsker å få en god start. Etter en smånervøs 1. omgang hvor spillet bølger står det 0-0 til pause. Etter justeringer og pep-talk i pausen ser vi virkelig hva som bor i laget, 2. omgangen blir en oppvisning i fotball fra NIF- jentene, og når Sara virkelig bestemmer seg for å finne målformen og prikker inn 5 mål! gir vi oss ikke før det står 7-0 på blokka. En fantastisk start!

Mot ny kamp
Vi benytter tiden etter kampen til å hvile, få i oss nok vann og frukt før vi senere på ettermiddagen er klare for andre kamp i gruppespillet, denne gangen er det Urædd som står på motsatt banehalvdel. Urædd er et godt 1. divisjons lag. 1. omgang er veldig jevn, og det er sjanser begge veier, men med god defensiv organisering og en keeper som har bestemt seg for å stenge buret går vi til pause på stillingen 0-0 også her.

2. omgangen er like jevn, men med 10 minutter igjen får vi til slutt uttelling og går opp i 1-0 ledelse. De siste 5 minuttene blir vi presset tilbake da Urædd jager utligning, men Julia i mål har bestemt seg og med 2 matchvinnende redninger på slutten drar vi i land seieren og er klare for A-sluttspill allerede før gruppespillet er over. Avansementet feirer vi med grilling og lek på skolen der vi bor senere på kvelden.

Lørdag
Lørdag er det klart for siste kamp i gruppen, motstander er svenske Rynninge som også stod med 2 seire før siste kamp. Kampen blir veldig tett og jevn med mye fint spill fra begge lag. Utover i 2. omgang ser det ut som begge lag virker fornøyd med 1 poeng og kampen ebber ut med 0-0.

Stolte og glade jenter slipper jubelen løs da det går opp for dem at vi med 7 poeng og 8 plussmål er vinnere av gruppe B og klare for A-sluttspill semifinale.

Vi reiser på stranden for å hvile slitne kropper, noen bader, leker med ball og spiller minigolf. På kvelden drar jentene på disco for å riste løs på dansegulvet.

Finaledagen
Det er tidlig opp søndag morgen for en historisk semifinale, merker at det er en spent gjeng som ikke er helt sikre på hva som venter. Vi
kjører vanlige rutiner inn mot kamp, men merker at nervøsiteten stiger jo nærmere vi kommer kampstart. Motstander i semi'n er Trøgstad/Båstad, regjerende mestere i 01-klassen.

Kampen spilles på finalearenaen med godt over 100 tilskuere på tribune.Vi går ut i press fra start. Er helt på høyde i innledningen, men dette er en tøff motstander og vi klarer ikke å stå i mot og går på et 0-3 tap for en veldig god motstander.

Skuffelsen over å ryke i semin ligger tjukt utenpå jentene, og vi må jobbe for å ta oss inn. Vi bygger oss opp og gjør oss klare for bronsefinale senere på ettermiddagen. Jentene er fast bestemt på å reise hjem med en god avslutning. Motstander i bronsefinalen blir svenske Rynninge som vi kjenner fra før.

Vi klarer å sette press og slipper ikke Rynninge mye til i 1. omgang, halveis ut i kampen går vi opp i en fortjent 1-0 ledelse. I 2. omgang fortsetter vi å kjøre, men Rynninge jobber seg mer og mer inn og de siste minuttene må vi virkelig ta frem våre defensive egenskaper. Nok en gang varter vi opp med fantastisk lagarbeid og matchvinnende redninger. To minutter på overtid blåser dommeren endelig av og vi kan slippe jubelen løs etter en fantastisk sterk bronsemedalje. Det er en stolt og rørt trener med en tåre i øyekroken som hyller jentene og holder avsluttningstale.

Litt senere kan vi hylle en stolt gjeng som bestiger podiet for å ta imot pokal og medalje. Målsetningen vår var pokal, og vi reiser hjem med pokal. En meget god prestasjon av et lag i stor fremgang. Vi jobber sammen på og utenfor banen, er bevisste og profesjonelle i alt vi gjør denne helgen, styrker samhold og lag. Helt klart et stort løft for hele gruppa.

De stolte bronsevinnerne til Jenter 01/02 er: Julia, Frøy, Martine, Camilla, Aurora, Hanna Olea, Bjørt, Victoria, Emilia, Sara, Thea, Sofia, Anna, Rachel og Hanna.

Ledet av støtteapparat bestående av: Sølvi, Sofia, Kaare, Frank og Rune.

En fantastisk, historisk og fullt fortjent 3. plass er et faktum.

Vi er: Ett lag
Vi er: En klubb
Vi er: NORDSTRAND

Rune Svendsen, Jenter 01/02