Flott 7er cup på Hallager

Publisert 29.10.2017 kl.13.36

Helgen 14. og 15. oktober var det duket for nok en fotballcup på Hallager. Denne gangen var det 10- og 11-åringene som skulle ut i ilden.

Flott 7er cup på Hallager
DNB Nordstrand 7er-cup

Helgens cup var den andre av to DNB Nordstrand Cuper som klubben arrangerer i høst. Med 60 påmeldte lag og over 500 spillere i alderen 10-11 år var det duket for mye moro og mye bra fotball på Hallager.

7er-cupen samler lag fra store deler av kretsen, og det er spesielt hyggelig å se at klubber som Nittedal, Rælingen, Frogner, Hakadal og Berg fra Halden-området tar turen til Nordstrand for å spille. Også fra kretsen kom det mange lag: Hasle-Løren, Øvrevoll Hosle, Ski, Røa, Lyn, Lindeberg, Høybråten/Stovner, Nesodden og fra naboklubbene Manglerud/Star, Lambertseter, Kolbotn, KFUM-Kam, Holmlia, Hauketo, Klemetsrud, Bøler og Bækkelaget.

fullsizeoutput_6395.
Jenter 2007 fra Berg IL tok turen fra Halden til Nordstrand for å spille sjuer-fotball.

fullsizeoutput_6394.
Spennende kamper på Hallager

fullsizeoutput_6398.
Cup er så mye mer enn bare å spill fotball. DNB stilte med egen stand, der gutter og jenter fikk lage sine egne buttons.

fullsizeoutput_639c.
Premieutdeling etter siste kamp.

fullsizeoutput_63a0.
Hallageranlegget - med nytt kunstgress i år.

Nordstrand IF jobber med å tilrettelegge for unge klubbdommere.
I helgen stilte mer enn 15 ungdommer opp med nystrøket dommertrøye. Med mottoet "det er ikke greit å kjefte" på ryggen ønsker klubben å signalisere tydelig at dommeren dømmer og at alle på sidelinja må respektere de avgjørelser som tas av de unge guttene og jentene. Takk til alle dommere for en strålende jobb! Også dommergruppen fortjener en takk for god oppfølging og kursing i forkant.

Takk til foreldre som stiller på dugnad

Uten støtte fra foreldrene på de ulike årgangene er det vanskelig å gjennomføre en god cup. Mer enn 60 foreldre på årgangene 2006 og 2007 stilte velvillig opp som parkeringsvakter, kioskvakter, premieutdelere, pizzastekere mm. Det var nok vaflene og de varme pizzaene fra Dr. Oetker som var mest populære. En stor takk til dere alle sammen!

fullsizeoutput_61d6.

Takk til alle som stiller opp og bidrar til at DNB Nordstrand Cup ble en flott opplevelse for små og store!