Ferie på tabelltoppen

Publisert 19.06.2015 kl.13.24

(Nordstrand-Heming 3-0) Juniorlaget var klart best i toppkampen mot Heming og tar en velfortjent sommerferie øverst på 1. divisjonstabellen.

Ferie på tabelltoppen
Etter en tøff kraftanstrengelse kunne juniorgutta juble for en solid seier over Heming.

Juniorspillerne våre spilte voksenfotball da de nedkjempet det fysisk sterke Heming-laget. Fra første spark på ballen tok de initiativet i kampen, og var førende gjennom samfulle 95 minutter.

Kampplanen ble fulgt samvittighetsfullt, og selv om gutta til tider var litt rotete med kula, vant de duellene og fosset i angrep. Målsjanser ble produsert jevnt og trutt, men det så lenge ut som Markus Woldsunds hodeskåring på Eirik Sundbys frispark etter cirka 20 minutter skulle bli den eneste. For effektiviteten sto ikke helt i stil til alt det andre gutta gjorde bra. Dermed holdt de både smånervøse trenere og et hyggelig stort antall publikummere på pinebenken altfor lenge. Som kjent er 1-0 ikke den ledelsen man lever best med i en viktig kamp; en dødball kan fort dette inn i løpet av en lang kamp. Og enkelte black outs inntraff også i går, som kunne gitt Heming et ufortjent resultat.

Men på overtid levnet hjemmelaget ingen tvil. Først spilte Usman Shakoor fram Magnus Aaløkken som laget 2-0 og like etter gjorde de to et flott kontringsforarbeid som ga Petter Kristianen æren av å fastsette sluttresultatet til en fortjent 3-0 seier.

Vi hadde uflaks som ga fra oss to poeng mot Holmlia sist, og vi stilte sterkt svekket og presterte svakt i en vanskelig bortekamp mot et forsterket Oppsal tidlig i sesongen. Utover det har det vært imponerende jevnt og hardt arbeid, og til tider meget bra spill, som har sørget for seire på løpende bånd.

Det er helt avgjørende at vi fortsetter å prestere på samme høye nivå uke etter uke. Sesongen er bare halvspilt! Men nå kan gutta roe ned en periode, selv om sommeren også må brukes til solide mengder egentrening før høstjakta setter inn.

Vi gratulerer med imponerende innsats.