Er du klubbens neste dommertalent?

Sist oppdatert 22.01.2019 kl.14.37

Nordstrand IF har en lang og stolt dommerhistorie med dommere som Rolf Nyhus og Tom Henning Øvrebø sammen med våre aktive FIFA-dommere Ola Hobber Nilsen, Fatemeh Zangeneh og Sonia Skjold Khan.

Er du klubbens neste dommertalent?
I 2017 dømte vår egen FIFA-dommer Ola Hobber Nilsen cupfinalen for herrer, samt dømmer kamper i Europa League som hoveddommer.

Har DU lyst til å bli vårt neste dommertalent? Har du kanskje lyst til å tjene gode penger, lære deg regelverket, holde deg i form og bli kjent med mange inspirerende mennesker? Kanskje du ønsker å teste deg som leder og få dette på din CV?

Da har du muligheten nå!

NFF Oslo gjennomfører kurs for nye dommere i 2019
Hvert år arrangeres omtrent 32.000 kamper i Oslo og NFF Oslo oppnevner dommere til omtrent 14.000 av disse. Kretsen er helt avhengig av å ha tilstrekkelig med dommere tilgjengelig for at alle kamper som skal bli dekket av kretsen skal ha dommer til å dømme.

Hvert år arrangeres flere kurs gjennom vinteren i tillegg til et kurs i juni, og som tidligere år arrangeres et eget kurs kun for jenter. Nytt i år er to heldagskurs der neste kurs gjennomføres 19.-20. februar. Dette foregår på dagtid i vinterferien og er et tilbud til de som ønsker å bruke vinterferien til å utdanne seg til å bli dommer.

Se oversikt over alle rekrutteringsdommerkurs på NFF sine hjemmesider.

Vi anbefaler at man er fylt 14-15 år når man starter på kurset, og man må være fylt 16 år før man kan autoriseres. Vi oppfordrer også voksne til å bli dommere som kan gå rett inn å dømme kamper oppnevnt av NFF Oslo.

Dersom du ser en kursdato som passer og ønsker å delta; send en mail til [email protected] med informasjon om hvem du er. Dommergruppen vil deretter ta en rask vurdering slik at du får meldt deg på.

Dommergruppen håper å høre fra deg!