Dobbeltopprykket sikret!

Sist oppdatert 18.10.2015 kl.1.54

Nordstrand kan tilby et meget høyt sportslig nivå på juniorfotball i 2016 etter at andrelaget fulgte opp førstelagets opprykksfest.

Dobbeltopprykket sikret!
Junior 2 fulgte junior 1 og rykket opp en divisjon i går.

(Nordstrand 2-Nesodden 3-1) Nordstrand 2 slo Nesodden 3-1 på Hallager fredag kveld. Dermed er andrelaget seriemester i 2. divisjon - og Nordstrand 2 spiller 1. divisjon i Oslo i 2016!

For tre uker siden feiret førstelaget mestertittelen i 1. divisjon, og med gårsdagens triumf kan Nordstrand tilby et meget spennende tilbud for unge, talentfulle fotballspillere i 2016.

Nordstrands yngste og nest beste juniorspillere får således matching på det samme nivået som førstelaget har spilt på de 11 siste årene!

Elitelaget spiller som kjent Interkrets neste sesong.

En neglebitende Nordstrand-trener Ola Nyhus kunne til slutt konstatere at et straffespark fem minutter før slutt endte alle muligheter for et sterkt Nesodden-lag til å stikke kjepper i opprykkshjulet. Magnus Aaløkken, Jørgen Skagen og Petter Kristiansen satte de nødvendige skåringene.

Hele klubben har gått for dette dobbeltopprykket, og kan nå forberede en ny æra i satsingen på juniorfotball. En satsing som vil komme alle tilgode, fra barn og unge som har noe å se opp til sportslig, som setter føringer for kultur og holdninger, til A-laget som vil ha en enda bedre rekrutteringsarena av egne Nordstrand-spillere.

- Det er bare en til to klubber i distriktet som kan tilby det samme nivået til gutter i alderen 15-19 som Nordstrand neste sesong, sier juniorlagets hovedtrener Lars Richard Bache.

- Vi skal jobbe steinardt gjennom høsten og vinteren med å etablere noe som er holdbart. Vi skal være enda litt mer profesjonelle. Vi skal ha både et elitelag og en talentgruppe med ambisjoner. Dette er helt nytt i Nordstrand. Og viser at klubbens visjoner om best mulig i tillegg til flest mulig og lengst mulig, kan oppnås.