De gamle er fortsatt eldst!

Publisert 28.09.2024 kl.19.53

Denne uken vant Nordstrand M40 1. divisjon oldboys i Oslo. Vi gratulerer!

De gamle er fortsatt eldst!
Fra venstre: Sebastian Lien Prestø, Christian Stenvik, Marius A. Skavås, Arne Morten Nydal, Philip Essebaggers, Lars Erik Weberg, Håvard Haugen, Even Lindahl, Herman Farbrot, Torstein Norendal, Pål Fredriksen, Terje Kaasa og Iver Anders Gaski. Ikke til stede: Erlend Johannessen, Andrii Bychkovskyi, Gunnar Østebrød, Petter Heum, Sergio Garces og Thomas Johaug Mørk-Tronstad.

Torsdag kveld møtte NIF-gutta tabelltoer Monolitten i seriefinale foran fem-seks publikummere på Hallager. Nordstrand trengte bare ett poeng for å avgjøre serien og ledet 2-1 til pause. – Det ble en nervepirrende kamp som absolutt kunne gått begge veier, forteller lagleder Terje Kaasa, men i andre omgang tok gutta ordentlig tak i kampen og kriget seg til en 7-2-seier.

Dermed er seriegullet i lomma allerede før siste serierunde mot Snarøya, i en sesong hvor de blant annet slo naboene i KFUM både hjemme og borte. Nå planlegger de fest:

– Vi snakket om å kjøre en åpen buss i paradefart gjennom Sæter-krysset, men vi får se hva det blir til, sier Terje med et smil.

M40, eller Menn 40 år, har i mange år vært et robust lag i Nordstrand IF. Det dukker gjerne opp 20 stykker på trening hver eneste mandag kveld, året rundt, og Terje kan melde om god kultur og sterkt samhold:

– Vi har blitt en sammensveiset gjeng som møtes på treningsfeltet hver uke, både for å spille selv og for å følge opp ulike årganger i Nordstrand IF. – Så godt som alle gutta har barn som spiller i klubben, noen trener til og med både to og tre lag på fritiden, sier Terje. – Her skaffer du deg venner for livet, avslutter han.

Laglederkollega Arne Morten Nydal har følgende beskjed til yngre generasjoner i klubben: – Hvis du jobber hardt og følger drømmene dine, kan det være deg som spiller oldboys for et svært begrenset publikum på Hallager en regntung torsdag i 2058. Og du kommer til å elske det!

Nordstrand M40 trener på Niffen hver mandag kl 21. Ta kontakt med Terje på 90102540 dersom du ønsker å bli med!

Heia Nordstrand!