Bronse til G2001 på Legea Elitecup

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Flotte bronsemedaljer til Nordstrand Gutter 2001 i Legea Elitecup i helgen.

Bronse til G2001 på Legea Elitecup
Elitelaget til G-2001 deltok på Legea Elitecup på Notodden sist helg. Her skulle gutta få bryne seg på noen av de beste 2001-motstanderne som er å oppdrive i landet. Deltagere i cupen var fem tippeligalag med sine Elite-enheter, og ellers 11 spesielt inviterte klubber fra hele landet som har oppnådd gode nok resultater med 2001 kullet.

Puljespillet:
NIF - Bærumsløkka 2-2
NIF - Oppsal 2-0
NIF - Lillestrøm 3-1
Og med det puljevinner i gruppe 4 med 7 poeng

Kvartfinalen mot Vålerenga endte 5-3 i NIF-favør. Gutta var nå sikret medalje, så jubelscenene var ikke til å unngå. Både blant spillere, trenere og foreldre.

Så var det semifinale mot Bodø-Glimt i solsteika på Notodden stadion søndag formiddag, og da tok kreftene omsider slutt. Det første kvarteret av semifinalen var gutta fullt på høyde med Glimt.
Så fikk vi 0-1 i mot, og da gikk lufta litt ut av ballongen. Det var og rett og slett ikke mer krefter igjen å hente - fullt forståelig etter den fantastiske innsatsen gutta viste gjennom hele helgen. Sluttresultat 0-2. Bodø Glimt hadde et gjennomført godt lag med raske, tekniske, innsatsvillige og smarte spillere. De fortjente en finaleplass.

Stjernegalleriet til Stabæk gikk til slutt av med seieren i cupen gjennom å slå Bodø-Glimt knepent 2-1 i finalen etter ekstraomganger.

Se utfyllende kampreferater og flere bilder på Gutter2001 sin egen lagside.

Vi gratulerer med flott innsats!