Ble nedkjempet i Lillestrøm

Publisert 30.05.2019 kl.15.02

(Lillestrøm-Nordstrand 4-1) Junior Elite sto lenge i mot, men ble til slutt nedkjempet i LSK-hallen.

Ble nedkjempet i Lillestrøm
Unge Thomas Helgheim og lagkameratene ble punktert på overtid.

Det var mye nærmere et sterkt bortepoeng enn resultatet tilsier, men slett ikke ufortjent da Junior Elite måtte strekke våpen mot et sterkt LSK.

Kampens to siste mål kom begge på overtid da Nordstrand satset veldig offensivt.

Før det hadde et hardt kjempende Nordstrand tatt ledelsen i den beryktede hallen. Et flott framspill fra Batu og en glimrende assist signert Rasmus Vinge, gjorde at Bjørn Martin Kristensen ga gjestene ledelsen på et utspilt LSK etter bare 9 minutter.

Dessverre holdt den ledelsen kun tre minutter. Et ballmist vi helst ikke ser på egen 16-strek ga hjemmelaget 1-1 nesten med en gang og ro til å styre kampen i sitt spor slik de hadde forventet.

Selv om vi gjerne skulle sugd på den karamellen mye lenger, gikk det likevel helt til det 76. minutt - da vi virkelig hadde fått troen på at dette kunne bli et pent resultat å ta med hjem - før hjemmelaget gikk opp i ledelsen. Slett ikke ufortjent. Blant annet hadde vår målvakt Andreas Amundsen en feberredning ikke lenge før. Men Nordstrand-gutta var ikke ufarlige da de var på visitt på motsatt banehalvdel heller.

Etter 82 gamblet trenerduoen med en trebackslinje og en Marius Johnsrud inn som tredje spiss. Det fikk flyttet spillet noen meter i retning LSK-målet, men på overtid kontret kanarifuglene inn 3-1 og punkterte kampen. Og med kampens aller siste spark på ballen, ble sluttresultatet stygt, da Marius gjorde akkurat det vi håpet; ga en målgivende pasning... Synd det var feil vei bare.

- Vi ble senket av et tøft lag. Det er ingen ting å skamme seg over. Vi er uheldige som ikke får lov å spille på ledelse etter den fine starten. Men gutta leverer en god innsats på den kanskje aller tøffeste bortebanen som er i serien. Det er viktig å se bak resultatet, og tenke at vi får lov å delta på høyeste nivå. Det innebærer også en rad tøffe motstandere, sier trener Lars Bache.

Det er bare å glede seg til en ny hard nøtt står på motsatt banehalvdel neste uke, når Sarpsborg 08 kommer på besøk på Niffen onsdag kveld!