Bare nesten for Juniorlaget

Publisert 21.10.2014 kl.14.56

(Nordstrand-Korsvoll 5-1) 64 poeng var ett for lite til at NIF-juniorene tok steget opp i Interkretsserien. Likevel må laget berømmes for en fantastisk sesong.

Bare nesten for Juniorlaget

Det ble tidlig klart at Lyn Toppfotball kjørte over Bærums andrelag på Kringsjå. Og da Nordstrand etter en snau time ledet 5-0 over Korsvoll ga vi gutta beskjed om at opprykket røk.

Etter en litt nervøs, men konsentrert start nikket Jakob Kollandsrud inn 1-0. Petter Kristiansen satte 2-0 og Markus Woldsund satte 3-0. Så viste juniorlaget fram nok en dimensjon da både Petter Kristiansen og Lars Sønsterud i samme kamp presterte å skåre direkte fra hjørnespark. Mot slutten fikk Korsvoll sitt trøstemål i en fase av kampen der vi bare skulle fullføre sesongen.

Mange har latt seg imponere over det unge juniorlaget denne sesongen. Med stort sett førsteårsgutter, og ingen sisteårs, har de lagt ned enormt mye godt arbeid i 11 måneder. Mange høydepunkt, mye glede, stor utvikling og 105 skårede mål er også fasit. Ikke bare at 64 poeng var ett for lite til opprykk.

I høst vant gutta 11 av 12 kamper. En meget sterk prestasjon. Det er synd at den 12te ble avgjørende. I vårsesongen tok de 31 poeng og startet høsten to poeng bak Lyn. Det forspranget halverte de altså. En av mange små ting å tenke tilbake på i sesongevalueringen er at gutta ledet alle de fem kampene (fire uavgjorte og et tap) de ikke vant i våres. Med litt mer rutine ville de plukket hjem en seier eller tre der.

Det er også mulig å tenke på at i fjor var det Lyn som var bare ett poeng fra opprykk. De fikk betalt i går. Det er bare en vei å gå, og det er å jobbe like hardt og bli enda litt bedre. Nordstrand gratulerer naturligvis Lyn Toppfotball med interkretsbilletten!