Årets første juniortap

Publisert 11.08.2018 kl.13.53

(Follo-Nordstrand 1-0) Det måtte kanskje komme, og det kom i Ski i går. Junior Elite tapte 1-0 i en spennende kamp.

Årets første juniortap
Ned for telling. Subhan Shakoor og Junior Elite maktet aldri å skåre i Ski i går.

Juniorgutta var gode defensivt og jobbet hardt, men det knøt seg offensivt mot Follo. Noe av skylden skal en dårlig bane få. For det lugget på det gamle kunstgresset i Ski Idrettspark. Men det lugget også i den offensive samhandlingen i spillet for juniorgutta.

Det ble for mye en og en og for lite med hverandre. Når mulighetene bød seg hadde de unge lovende en tendens til å gå med ballen inntil de mistet den, i stedet for å sette hverandre opp med gode og trygge pasninger. Det skal sies at det er en del endringer i laget fra den feiende flotte vårsesongen. Og tæl og trøkk lover godt. Og så må vi finne oss i at det tar litt tid å finne hverandre.

Sjansestatistikken viste likevel pluss i favør Nordstrand i Ski. Den aller største fikk Younes Amer på overtid, men litt symptomatisk for kampen blåste han den ballen omtrent ned på jernbanestasjonen i stedet for å feie den i nettmaskene. Gutta hadde fortjent et poeng.

I motsatt ende var et ganske sterkt Follo-lag i perioder det førende laget, uten at de maktet å skape de helt store mulighetene. Men den de fikk etter 63 minutter var gedigen. Og alene med Vemund Gulbrandsen gjorde Follo-spilleren ingen feil.

De siste 20 minuttene tilhørte gjestene. Men det ble mest krig og fight og mindre finspill. Krig og fight helt inn i overtiden skal gutta få masse ros for. Så må det jobbes litt med måten det angripes på.

Nå står nye Niffen og den nye Nordstrand Arena ferdig. Og første kamp på vår nye hjemmebane er av det riktig store slaget.

Førstkommende torsdag kl 18.00 står Tromsø Idrettslag på motsatt banehalvdel når 3. runde i Norgesmesterskapet blåses i gang.

Gjestene fra nord vil være favoritter, men denne juniorgjengen kommer til å selge seg dyrt. Og vi håper at mange tar turen for å se både bane, arena og junior elite denne torsdagen.

Heia Nordstrand!