A-laget med knallsterkt bortepoeng

Publisert 10.05.2015 kl.13.52

Blåbærmyra Stadion på Fagernes har alltid vært en fryktet bortearena, et godt hjemmelag og en tilskuerskare litt større en normalen i 3. divisjon er mye av grunnen til det.

A-laget med knallsterkt bortepoeng
Foto: Stenslett, Valdres FK

Valdres spilte i fjor i 2. divisjon, mens våre gutter som kjent i 4. divisjon. Før dagens kamp stod Valdres med 4 strake seiere og 10-1 i målforskjell, mens NIF gutta hadde 3 seiere og ett tap. Da kampen var i gang var det ingenting som tydet på at NIF var laget som spilte i 4. divisjon i fjor for kampen var mer jevnspilt enn som så.

Etter drøye halvtimen er midtstopper Prince Mambouana alene med Valdreskeeperen, han prøver seg på en frekk lobb, men dessverre så fikk Valdres sin sisteskanse fingrene såvidt på ballen. 7 minutter før pause får dessverre vertene kriget inn en corner og kan dermed gå til pause med 1-0.

I 2. omgang kombinerer Nordstrand fint med flere anledninger og tilslutt resulterer det i en fortjent utligning. Denir Omerovic slår ballen til Prince Mambouana som flikker ballen videre til Petter Nyhus, fra skrått hold gjør sistnevnte det han skal gjøre, nemlig banke ballen i mål og dermed er utligningen et faktum.

10 minutter før slutt har Nordstrand en kjempe mulighet ti å ta ledelsen, nevnte Omerovic tar ned et innlegg og avslutter så forbi keeperen, men dessverre så banker han avslutningen i nettveggen.

KAMPFAKTA:
Valdres - Nordstrand 1-1 (1-0)

1-0 38 min
1-1 54 min Nyhus (Mambouana)

GK: Shakoor, Mambouana, Mankowitz

RK: Mambouana

3 Poeng: El Haj
2 Poeng: Ingebretsen
1 Poeng: Tirit

Laget:
Gruen Österström - Mankowitz (Singh fra 74), Mambouana, Ingebretsen, Eikeland - Fladby, El Haj - Nyhus, Shakoor (Cham fra 46), Tirit - Omerovic (Kah fra 82)