3. runde junior-NM

Publisert 22.06.2017 kl.11.01

For første gang på mange år spiller Nordstrand 3. NM-runde for juniorer. Lørdag venter en svær utfordring på våre lovende unggutter.

3. runde junior-NM
Sarpsborg 08 kjemper ikke bare om seriegullet i eliteserien. De har også stor suksess på juniorsiden og mønstrer ett av landets beste lag mot våre gutter lørdag..

Vil man se topp norsk juniorfotball med Nordstrands egne blå og hvite talenter involvert er Sarpsborg byen å legge lørdagsutflukten til.

15.00 på lørdag blåses nemlig 3.runde-kampen i NM mellom Sarpsborg 08 og Nordstrand i gang på Sarpsborg stadion.

Da venter en tøff utfordring våre gutter.

Hjemmelaget har opplevd store fremganger de seneste årene. Både i form av meget solide prestasjoner i Eliteserien, der de i år fremstår som en seriøs utfordrer til seriegullet i konkurranse med Rosenborg og Brann etter flere fine sesonger på rad med stadig utvikling.

Men parallelt med suksessen på øverste hylle, har de også jobbet meget godt og langsiktig i yngres avdeling - hvilket har medført at de blant annet stiller ett av landets beste juniorlag på beina.

Fotballbyen i Østfold har også sikret et solid grep om det fotballgale fylket.

Kan våre gutter matche dette? Svaret får vi til helga.

Nordstrand-juniorene var i Sarpsborg i fjor høst. Da ble det juling. Ikke minst satt i scene av Tobias Heintz, som er en av flere Sarpsborg-juniorer som nesten hver helg er på banen i Eliteserien.

Juniorgutta til Nordstrand har imidlertid også levert flere solide sesonger på rad, og på sitt beste leverer gutta meget bra fotball.

Laget reiser til Sarp med selvtillit og en relativt skadefri tropp. Men en lang vår uten hvile siden nyttårsaften tærer på både kreftene og kroppene.

- Vi har gutter som har tatt steg og gutter som har levert store kamper i år, men som også begynner å kjenne den smellen i foten, den vonde lysken, de mange kampene. Vi klarte å mobilsere skikkelig i den siste seriekampen og var veldig gode. Jeg håper vi klarer å fremprovosere en liknende kraftanstrengelse på lørdag og vise oss fra vår beste side. Det er gøy å møte de beste. Sarpsborg 08 er selvsagt favoritter til å gå videre, men vi skal gjøre alt vi kan for å gi dem god match. Og målet er naturligvis at det er vi som er videre som ett av de 16 beste lagene i Norge etter lørdag, sier Junior Elite-trener Lars Bache.

Heia Nordstrand!