Godt nytt år!

Straks klar for nytt cupeventyr

Publisert 05.01.2016 kl.21.19

Loppetassen uten oppvarming ...

Straks klar for nytt cupeventyr

Til helga er vi i gang igjen, etter en altfor lang håndballferie. Forhåpentligvis har jentene savnet håndballen like mye som oss, og er gira før avkast.

Vi stiller fire lag fordelt over to dager og to haller - informasjon er tidligere sendt ut av foreldrekontakt Karina.

Vi minner om at jentene møter ferdig skiftet en halvtime før første kamp, samt at alle har med seg vannflaske. Husk også de blå trenings-/bortedraktene.

Det er ikke ideelt at vi ikke rakk en treningsøkt før turneringen, men skolen var stengt og vi fikk dermed ikke hallen. Vi tar selvfølgelig litt taktikkprat med dem før kampene, men ikke så altfor mye - for vi vil ikke stresse dem med for mange beskjeder.

Ta derfor gjerne en prat med spillerne kvelden før, eller på vei til hallen. Siden dette bare er vår andre turnering tror jeg det er lurt å ha fokus på følgende:

• Vi skal ha det gøy. Vi skal prøve å kaste ballen i mål, og vi skal flytte beina i forsvar og prøve å stoppe de andre - men det aller viktigste er å ha det gøy!
  • Foreldre passer på jentene mellom kampene, og så samles vi til lett oppvarming før kampene.

Og litt mer håndballteknisk:

• Vi skal flytte ballen og laget raskt. Ikke bli stående stille med ballen i henda; ta heller tre skritt og skyt - eller spill ballen videre til ei lagvenninne.
  • La ballen gå mellom hverandre, og så skyter vi når noen har en god mulighet. Kjappe pasninger gjør at det andre laget slår sprekker i forsvar.

Dette blir en fantastisk håndballhelg - lykke til, alle sammen!