Godt nytt år!

Eliteserien neste sesong - de trenger oss

Publisert 27.03.2016 kl.21.42

Nordstrand vinner denne, og vi skal hjelpe dem.

Eliteserien neste sesong - de trenger oss

Det er tre kamper igjen av sesongen, og Nordstrand trenger trolig to seire for å overleve i eliteserien. Det blir knalltøft, ikke minst med tanke på at det er alt klubben har etter 19 spilte kamper. Altså to seire.

Jentene kan klare det alene, men sjansene øker hvis de får alle oss i ryggen. Derfor har NIF bestemt at det er gratis inngang på kampen mot Halden førstkommende onsdag. De vil ha full tribune i Bjørnholthallen, og fullt trøkk fra alle i Nordstrand-familien.

Laget som bidrar mest får 10 000 kroner til lagkassa.

Så viktig er det for klubben at Nordstrand spiller i eliteserien også neste sesong.

Våre jenter er litt for unge til å bidra på banen, men vi kan gjøre masse på tribunen. Vi oppfordrer derfor alle til å møte opp, og støtte storjentene. Kle opp barna i Nordstrand-farger, og be dem kline til på tribunen på samme måte som de er fryktløse og flinke på banen.

Bildet i denne saken er fra en fotballkamp i utlandet. Om ikke vi klarer å få det til å se ut sånn, skal vi være i nærheten. Onsdag skal vi kle tribunen i hvitt og blått. Men husk også å melde fra til Karina om jenta di vil være flaggbærer før kampstart.

Jeg så Norge tape for Serbia i Beograd i 2013-VM. En periode tenkte jeg at «nå kollapser tribunen». Det skjedde ikke. Men serberne hadde heller ikke klart å slå ut Norge om de ikke hadde hatt 20 000 i ryggen. Nordstrand trenger et løft fra tribunen, de må skjønne at vi tror på dem, og de må forstå hvor mye det betyr for klubben at vi holder oss i eliteserien.

Vi skal lage så mye lyd at Halden-jentene nærmest tribunen helst ikke vil ha ballen. Nordstrand skal spille med åtte på banen hele kampen. Vi skal være den åttende spilleren. Vi skal være så gode at de bare krype sørover, og be om å bli en del av Sverige.

Vi ses på kamp. Og: Møt opp tidlig. Vi skal løfte dem allerede fra oppvarmingen! Kampstart 18.30.