Sterk 2. plass i Sandarcupen for Jenter 2005

Publisert 16.08.2018 kl.20.39

Jenter 2005 kjempet seg fram til en sterk andreplass i årets Sandarcup. De imponerte med strålende spill, og kom seg gjennom hele cupen uten egentlig å tape en eneste kamp.

Sterk 2. plass i Sandarcupen for Jenter 2005
Fornøyde 05-jenter med sølvpokal fra Sandarcupen

I løpet av helgen spilte jentene sju fotballkamper, og ikke en eneste av dem endte med at motstanderne fikk inn flere mål enn oss. I finalen ble sluttresultatet 0-0. Det endte likevel med sølv for Nordstrandjentene, fordi motstander Hei fikk flest hjørnespark i det som ble en veldig spennende finale. Sterkt gjort i en cup der 36 jentelag fra hele østlandet deltok.

Etter å ha kommet seg til 1/8-delsfinale i Norway Cup var jentene fra 2005 klare for ny innsats allerede helgen etter. Trener Madeleine Valø hadde med seg 12 jenter i bagasjen. Og det skulle vise seg at disse jentene var klare for å vise seg fram i det som er blitt Norges største helgeturnering - Sandarcupen i Sandefjord.

At jentene var klare for å nå langt var tydelig allerede i lørdagens innledende kamper, som endte med gruppeseier til Nordstrand. Én uavgjortkamp og to seire.

fullsizeoutput_455d.

Søndag ble det klart at vi skulle møte Skeid i 1/8-finale. Skeid hadde nettopp vunnet 7-0 i Norway Cup-finalen, og jentene var temmelig spente på hva som skulle vente dem ute på banen. Men jentene gikk inn i kampen med den nødvendige råskapen og det endte med 2-1 til Nordstrand. Selv om det ikke var helt det samme Skeid-laget som deltok i Norway Cup, var det en sterk seier som bidro til å høyne selvtilliten til jentene. Deretter gikk det slag i slag og Nordstrandjentene klarte altså å karre seg helt til finalen.

Finalen startet høytidelig med utmarsj og oppstilling på midtbanen. Motstander var Hei fra Porsgrunn. Kampen var jevn, og det gikk til ekstraomgang uten at det ble skåret noen mål. Men det endte altså med sølv på grunn av regelen om at det laget som får flest hjørnespark vinner.

fullsizeoutput_452f.

Jentene og trenerteamet var strålende fornøyd med både innsats og resultat. Og ikke minst med det samholdet som jentene viser både på og utenfor banen. Fredag var det pizza, quiz og lek sammen med J2006 og lørdag fikk vi tatt et fellesbilde med de to andre Nordstrandlagene som deltok i cupen. Tid til godteri ble det også.

fullsizeoutput_43d4.42 spillere fra Nordstrand deltok i Sandarcupen - fra J04, J05 og J06

fullsizeoutput_454e.En fornøyd kaptein som kunne konstatere at sølvpokalen kunne bli med hjem til Nordstrand

fullsizeoutput_454b.Mat og drikke og godt samhold

fullsizeoutput_455b.Spill hører med når man overnatter på skole

fullsizeoutput_454d.Cup er moro. Her er jentene kledd ut som poteter. Hvorfor ikke?

Når jenter 2005 drar på cup, skriver jentene dagbok etter endt dag. Denne legges ut på Facebooksiden til foreldrene. Her er et utdrag fra det jentene skriver etter siste dag: "Dagen i dag startet med at vi ble vekket 07.45. Vi pakket ut av klasserommet og gikk for å spise frokost på en annen skole. Etter frokost kjørte vi til Andebu for å spille sluttspill. Først spilte vi 1/8 finale mot Skeid hvor stikkordet for kampen og gjennom cupen var "råskap". Kampen mot Skeid endte 2-1 til oss og vi var videre til kvartfinale. (...) I finalen spilte vi mot Hei, vi var slitne så vi var ikke helt på topp. Vi gjorde alt vi kunne for å score mål men fikk det ikke til. Desverre hadde vi laget fler cornere enn Hei og vi tapte finalen på cornere. Vi syntes det var en litt kjip måte å tape på, men vi er ekstremt fornøyd med å ha kommet så langt i cupen. Vi vil takke trenerne for en fantastisk cup og foreldrene som kunne heie og kjøre."

Vi gratulerer jentene på 2005 med sølv i Sandarcupen!