Jentedagen 5. september 2015

Publisert 05.09.2015 kl.19.59

21 jenter fra J2005/06 deltok på høstens jentedag.

Jentedagen 5. september 2015

Småsurt regnvær la ingen demper på arrangementet, tvert imot, nærmere 100 jenter fra alle årgangene i klubben deltok i det som etter hvert har blitt en fin tradisjon.

Oppvarming og trening sto på programmets første del. Spillere fra de eldste årgangene gjorde en flott jobb som trener for de yngre. Etter pause og pølsespising ble det arrangert minicup, med stort oppmøte fra foreldre og søsken. For de eldste jentene ble cupen rundet av med  finaler.

Dagen ble avsluttet med presentasjon av årgangene - og med flotte heiarop.

Fotballforum

Nytt i år var at trenere og lagledere fra alle årgangene var samlet til et felles fotballforum. Bakgrunnen er den kraftige økningen i antallet spillere på jentesiden. Jentene utgjør nå 21 prosent av klubbens spillere i junioravdelingen.

På møtet ble det presentert noen planer for satsningen i året som kommer, og diskutert hvordan vi som klubb best bør jobbe i for å gjøre jentefotballen enda bedre. Stikkord for satsningen er trenerkurs, utarbeide årshjul for hver årgang, ta i bruk det elektroniske verktøyet treningsøkta, trenerforum og fotballfaglig oppfølging av trenerteamene, hospitering og samarbeid på tvers av årganger, deltakelse på felles cuper og treningsleir.

Det er nedsatt en arbeidsgruppe, bestående av Madeleine (koordinator for jentefotballen), Anders (fotballstyre), Rune (trener J01/02) og Anna Collett (tidligere topptrener), som vil følge opp denne satsningen. Det var stor oppslutning på møtet om å få til enda bedre samarbeid på tvers av årgangene, og at vi i året som kommer skal ha fokus på å få til et mer systematisk treningsopplegg rundt hver årgang.

Sportssjef og A-lagstrener for gutta, Per Inge Jacobsen, avsluttet møtet med å dele sine erfaringer rundt hvordan få til gode treningsøkter.

sommer-2015-168

sommer-2015-172