Woldsund passerte 50

Publisert 02.05.2016 kl.16.31

19-år gamle Markus Woldsund jubilerte med sin femtiende offisielle A-kamp mot Sarpsborg 08 for snaut tre uker siden.

Woldsund passerte 50

Dessverre ble ikke jubileumskampen som verken han eller laget hadde håpet på, med det er allikevel en fin milepæl å nå for en som enda holder junioralder. Woldsund debuterte for A-laget i 3-2 seieren over Skeid i 2013 sesongen, da han kom inn for Henrik Wøhni etter 55 minuttersspill, på Niffen. Hans første scoring kom mot Lille Tøyen i en seriekamp i 2014 også det på Niffen, Nordstrand vant 2-0 etter Andreas Madsen Holm fikk æren av å fastsette sluttresultatet i den kampen.

Det som er verdt å merke seg er at Woldsunds første målgivende pasning for A-laget kom mot Nesodden i andre kvalikrunde til NM i 2014, da Fredrik Fladby headet inn seiersmålet på overtid, et mål som senere gav en flott kamp mot Vålerenga på Hallager kunstgress i første offisielle NM runde dette året.

Denne artikkelen kom litt for sent og siden den femtiende kampen har Woldsund spilt to kamper til, noe som har ført til tre nye skåringer for klubben, la oss håpe den trenden fortsetter for en litt mer rutinert unggutt de neste femti.

Vi gratulerer Markus Woldsund med femti offisielle opptredener for vårt A-lag.