Veldig tøff helg

Sist oppdatert 23.02.2016 kl.9.26

A-spillerne har virkelig fått kjørt seg denne helgen, på lørdag var gode VIF unggutter flere hakk bedre enn et ung NIF lag, i dag ble det et knepet tap for 3. divisjonskollega Rilindja.

Veldig tøff helg

Nordstrand stilte med et litt mer erfarent lag mot Rilindja i dag enn hva man stilte med i lørdagens treningskamp mot VIF. Nordstrand hadde et klart spillemessig og sjansemessig overtak, men Rilindja var mest effektive og vant tilslutt 2-1. Begge Rilindjas mål må sies å være av det svært så billige slaget. Nordstrand satte inn sin scoring på frispark med Petter Nyhus fra omtrent 17 meters hold.

VIF flere hakk for sterke
Et ungt Nordstrandlag fikk juling av VIF rekruttene på lørdag. Første omgang var jevn og begge lag hadde store sjanser, det var allikevel fortjent at VIF gikk til pause med en 2-0 ledelse. De første 15 minuttene av den 2. omgangen ble derimot en fæl opplevese for NIF gutta. VIF scoret tre raske mål og ødela dermed alt som var av spenning i kampen. Til slutt ble resultatet 0-6.

Bra utbytte
Til tross for to tap var treneren fornøyd med helgens kamper. "Kampen mot Rilindja i dag var spillemessig meget bra, vi spiller inne i Manglerudhallen som ikke holder fulle mål (banens lengde og bredde) allikevel klarer vi å holde ballen veldig mye i eget lag og skape noen store sjanser. Vi er aggressive og gutta virker lystne, dessverre er vi uheldig ved to anledninger i dag og Rilindja skal ha for at de er gode til å utnytte feilene våre" sier Per Inge Jacobsen om dagens forestilling. Om lørdagens kamp sier Jacobsen følgende: "Vi valgte å gå ut til denne kampen med en del av de yngre spillerne sammen på banen, det er viktig at de får kjenne på det tempoet som man må opp på dersom de skal inn å prestere i seriesammenheng. Det blir dermed en bratt læringskurve for enkelte, men vi håper og tror at dette skal de løse om de får tiden til hjelp. Det var en fult fortjent seier og VIF er best fra start til mål" avslutter Jacobsen

KAMPFAKTA
Nordstrand - Rilindja 1-2