Tre poeng med hjem fra Marienlyst

Publisert 16.05.2018 kl.23.33

Vi ror i land en 2-0 seier i en slitekamp borte mot Majorstuen i går.

Tre poeng med hjem fra Marienlyst

1. omgangen er seig, vi har ikke nok frekvens i beina og får ikke noe rytme i pasningsspillet vårt. Men vi burde likevel ha ledet til pause da Trond er alene med keeper og Woldsund header over fra 5 meter. Hjemmelaget har én sjanse som Chris redder.

I pausen får gutta beskjed om at vi må opp. Vi gjør to bytter og inn kommer Yordy og Even. Vi fortsetter litt i samme sporet som i 1. omgang og finner ikke helt ut av hvordan vi skal bryte dem ned selv om Kenneth har et stolpeskudd midtveis i omgangen.

I det 80 minutt scorer vi endelig da Kristiansen skyter fra 20 meter i lengste. Da må hjemmelaget frem og Yordy er plutselig gjennom, og 2-0 som står seg ut kampen.

Thomas Holm har følgene kommentar:
«En slitekamp hvor vi mangler rytme i bevegelsene og balltempo. Men vi er solide defensivt og holder nullen, noe jeg selvfølgelig er fornøyd med. Også morsomt at vi står med tre juniorspillere over en lengre periode i kampen, og vår debutant Jensrud gjør en meget god kamp. Nå ser vi frem mot neste kamp mot M/S hjemme på tirsdag, da forventer jeg at mange hever seg flere hakk da prestasjonene igår var for dårlig».

Vi takker Majorstuen for kampen og ønsker lykke til videre.

Kampfakta
Majorstuen - Nordstrand 0-2 (0-0)
Petter Kristiansen 1
Yordy 1