Tøff borteseier

Publisert 02.05.2018 kl.1.15

(Oslojuvelene-Nordstrand 1-2) Vi møtte Oslojuvelene i en vanskelig bortekamp på Rommensletta i går kveld.

Tøff borteseier
Jarle fikk seg en trøkk

Juvelene har en 4-5 spillere med erfaring fra 2. og 3. divisjon og er en rutinert gjeng.

Vi starter bra og får betalt da Jonatan scorer fra 20 meter etter 15. minutter. Vi møter et lag som lå ekstremt lavt i 1-5-4-1 og som satset på kontringer. Etter at vi tar ledelsen bør vi score 1-2 mål til utifra spill og sjanser, men da det ikke skjer kommer kontringen og hjemmelaget får straffe, 1-1.

Vi stanger i 2. omgang og finner ikke ut av hvordan vi skal bryte dem ned, selv om vi er alene med keeper midt i 2. omgang. Derfor velger vi å legge om og spille mer direkte. Det lykkes bra og tre minutter før slutt får vi betalt på en langpasning opp på Trond som header ballen i mål.

Oslojuvelene er farlig frempå på overtid, men vi klarer å stå imot.

«Jeg er fornøyd med moralen laget viser, flere lag vil få det tøft her. Nå skal vi nullstille og jobbe med å utvikle spillet vårt inn mot tirsdag for vi må bli bedre», avslutter Thomas Holm.

Kampfakta:
Oslojuvelene - Nordstrand 1-2 (1-1)
Jonatan Smerud 1
Trond Ingebretsen 1