To spillere fra Kåffa klare til dyst

Sist oppdatert 21.02.2020 kl.1.42

Vi er glade for å kunne presentere to meget gode spillere fra nabo KFUM; Lars Røttingsnes og Erik Stafford, begge midtstoppere.

To spillere fra Kåffa klare til dyst
Lars Røttingsnes og Erik Stafford

Lars og Erik har som seg hør og bør fått våre fire kjappe spørsmål;

Lars Røttingsnes, 26 år, midtstopper

1: Hvorfor valgte du å signere for Nordstrand?
Det er mye spennende som skjer i Nordstrand for tiden, det er kult. Så er det en veldig spennende spillergruppe jeg kommer inni.

2: Egne ambisjoner for 2020?
Først og fremst er målet å bidra på banen, vinne flest mulig fotballkamper, så får vi se hvor det ender. Jeg gleder meg spesielt til cupen.

3: Hva syns du om spillergruppa og nivået?
Spillergruppa er veldig spennende, mange unge spillere med stort potensiale, mikset med litt rutine. Mange forskjellige ferdigheter og typer, det tror jeg er viktig.

4: Hvordan er det å gå fra Kåffa til Nordstrand?
For meg er det ganske rart å ikke ta på seg den hvite og rød Kåffa-drakten. Det har jeg gjort i 22 år. Men jeg gleder meg veldig til å bli bedre kjent med Nordstrand som klubb og bidra med det jeg kan der. Så langt virket det veldig bra!

Erik Stafford, 23 år, midtstopper

1: Hvorfor valgte du å signere for Nordstrand?
Jeg har trent godt i Kfum og da jeg så at det åpnet seg en mulighet i et Nordstrand som jeg visste var seriøse og satset etter en god plassering i fjor tenkte jeg at det kunne vært et herlig steg for meg.

2: Egne ambisjoner for 2020?
Mine egne ambisjoner i 2020 er å gå for så mye spilletid som mulig. Jeg har kjent på både Norsk Tipping nivå i mange år, Postnord nivå og vet at jeg har masse å bidra med. Jeg vil løfte laget til å være så stabile som mulig og være en lagspiller først og fremst. Det er som et lag man vinner kamper og da er det viktig at alle er på samme bølgelengde.

3: Hva syns du om spillergruppa og nivået?
Spillergruppa er fantastisk. Jeg har blitt tatt kjempe godt i mot og trives veldig veldig godt i garderoben og på feltet allerede. Nivået er også kjempegodt. Og jeg merker allerede at vi kan konkurrere i toppen av 3. div om vi virkelig går for det.

4: Hvordan er det å gå fra Kåffa til Nordstrand?
Det er en liten forskjell der. Forskjellen på treningshverdagen osv er ikke altfor stor, det er bare høyere intensitet i hva man driver med over lengre tid og mer konsentrasjon over lengre perioder i en økt. Jeg ser allerede nå at vi har flere folk på trening som kunne klart seg på Kåffa-treninger, så vi har et massivt potensialet. Alt i alt så er jeg kjempeglad for å ha kommet til Nordstrand og gleder meg til å få starta sesongen og jobbe hardt

Velkommen skal dere være!