Tilbake på vinnersporet!

Publisert 21.05.2015 kl.12.28

Nordstrand tok i går turen til Lørenskog for å møte nyopprykkede Skårer til dyst i 3. divisjon. Etter en jevn førsteomgang, viste NIF gutta at det var kvalitetsforskjell i den siste omgangen.

Tilbake på vinnersporet!
Denir Omerovic ble en lei nøtt å knekke for Skårer, her fra et tidligere arkivfoto

NIF tok ledelsen etter ti minutter i det som vi må kalle for et mønsterangrep, ballen går innom flere NIF spillere før den ender ut til Petter Nyhus på kanten som etterhvert får slått inntil Denir Omerovic som har sneket seg inn på første stolpe, på en berøring setter sistnevnte ballen knallhardt bak Skårerkeeperen. Utligningen kommer etter 26 minutter når komunikasjonsvikt bak hos NIF forsvaret gjør at Prince Mambouana ikke ser at en Skårer spiller kommer bak ryggen hans og stjeler ballen. Alene med keeper Lars Erik Hempkins gjør dessverre ikker Skårerspissen noen feil.

Etter 28 minutter kommer dagens vakreste scoring, Omerovic vinner ballen og slår opp til Savas Tirit som står på 16 meteren, som ser at keeper står på 4 meter og han velger derfor en frekk kipp, ballen daler ned i krysset og NIF er på nytt i ledelsen. Men selv etter denne nydelige scoringen kommer Skårer tilbake, nok engang er det NIF som gir bort scoringen. Laget mister ballen på egen halvdel og Skårer setter fart ned over NIFs venstreside, etterhvert kommer et innlegg som Skårerspissen setter inn og dermed er stillingen utlignet atter en gang, stillingen holder seg til pause.

Ryktene sier at det gikk en kule varmt i Nordstrands garderoben i pausen, om det er sant vites ikke, men det som er fakta er at det virker som det er et helt nytt NIF lag som kommer på banen i 2. omgang. Etter 58 minutter setter Omerovic sin andre for dagen på et nydelig hodestøtt etter et vakkert innlegg fra Markus Woldsund, etter dette ser NIF seg aldri tilbake.

Etter drøyt 60 minutter blir Omerovic lagt i bakken, Savas Tirit får ta straffen, men dessverre så vant Skårerkeeperen duellen denne gang og får slått ballen ut til corner. Etter 58 minutter feier Woldsund all tvil til side når han setter inn 4-2 før Usman Shakoor setter spikeren i den berømte kista når han avslutter et vakkert soloraid med å fyre ballen ned i keeperens høyrehjørne.

KAMPFAKTA
Skårer - Nordstrand 2-5 (2-2)

0-1 10 min Omerovic (Nyhus)
1-1 26 min