Thomas Holm utvider sitt engasjement i NIF

Publisert 09.12.2015 kl.16.30

Vi har den glede å kunne meddele at Thomas Holm har takket ja til å bidra i NIF i en fulltidsstilling. Han fortsetter i dagens to roller men kommer også samtidig til å bli mer involvert i andre oppgaver i klubben.

Thomas Holm utvider sitt engasjement i NIF
Thomas Holm (i blått) fortsetter i Nordstrand IF

Thomas har som de fleste kjenner til vært Per Inge Jacobsens høyrehånd på A-laget de tre siste sesongen, nå skal han gå inn i en større rolle hvor bredden i klubben vil få mye mer nytte ut av den gamle tippeligaprofilen. Thomas kommer til å fortsette i en 20% stilling som A-lagsassistent, mens 80% av tiden vil han bruke i barnefotballen (6-12), talentakademi og som turneringsansvarlig for konsepter som DNB Nordstrand Cup og Color Line breddecup.

Klubben kommer snart til å offentliggjøre et nytt konsept i forhold til talentutviklingen på ungdomssiden i klubben. Nordstrand IF har de siste årene gjort mye riktig i ungdomsfotballen og klubben har blant annet klart igjen å etablere seg i 3. divisjon for herrer, samt at både junior 1 og junior 2 har rykket opp til henholdsvis landets beste og landets nest beste juniorserie. Disse stegene har gjort at klubben nå for alvor begynner å ta stegene opp mot å bli en høyt respektert utviklingsklubb hvor talenter har svært gode utviklingsmuligheter innad i egen klubb. Dette betyr dog ikke at klubben er fornøyd, men sikter enda høyere for talentene mellom 12-16 år, derfor har Thomas fått ansvaret for å følge opp utvalgte talenter i enda større grad enn hva klubben har gjort tidligere, kanskje kan vi om få år se en ny Mathias Berg Gjerstrøm, Torstein Andersen Aase eller Fride Bakken gro frem i klubben? Thomas vil bli leder av dette nye konseptet.

NIF er svært glade for å få Thomas med seg på laget i årene fremover og håper og tror at det å få en så attraktiv mann inn i en større rolle i klubben vil bli sett på som svært positivt blant vår gode medlemsmasse.

Det er viktig å presisere at dette ikke kommer til å gi økte medlemskontigenter ei heller treningsavgifter. Mye av Thomas Holms nye stilling innebærer at selve prosjektene skal gi økte inntekter i form av for eksempel flere deltagende lag på turneringer.

Thomas starter i sin nye rolle mandag 4. januar 2016.

Se intervjuet Emilio Martinez laget med Thomas Holm om hans nye stilling i NIF.