Tap mot serielederen

Publisert 14.06.2015 kl.0.53

Et skadeskutt Nordstrandlag tapte i ettermiddag 1-2 for serieleder Korsvoll. Sett med NIF øyne må det sies å være av det ufortjente slaget.

Tap mot serielederen
Shakoor gjorde et godt innhopp mot Korsvoll

Nordstrand styrer nær sagt som vanlig banespillet og skaper noen store sjanser gjennom kampen, men dessverre så klarte det rutinerte Korsvollaget å rydde nesten alt som kom mot deres mål, bare et langskudd fra Petter Nyhus klarte å snike seg inn mellom stengene til Korsvollkeeperen.

Tre forandringer på laget
Nordstrandstrenerne gjorde tre forandringer på laget som spilte en meget god kamp mot Frigg tidligere i uken. Jaskarn Singh (legg), Robin Mankowitz (Ankel) og Lars Erik Hempkins (Syk) økte bare en ellers lag fraværsliste til denne kampen, de ble erstattet av Nimer El Haj, Trond Ingebretsen og Gustav Gruen Österström. "Det er klart at når man gjør en såpass god kamp som vi gjorde mot Frigg ønsker man ikke å skifte for mye på laget, men denne gang hadde vi ikke noe valg. Det er nå når kampprogrammet er såpass tøft at vi får igjen for den brede troppen vi har denne sesongen, dessverre så gav det ikke uttelling på måltavla i dag, men jeg synes vi har lange og gode spillemessige perioder i kampen. Det må vi ta med oss videre, vi har en ung tropp som fortsatt er i lærefasen, så dette vil nok bare bli bedre og bedre" sier Jacobsen umiddelbart etter kampen. For ordens skyld, gjennomsnittsalderen på startelleveren til Nordstrand var i dag 21 år.

Mange spillere ute
Henrik Wøhni (Brudd), Yordy Hernandez (Strekk), Cheikh Niang (Kneskål ut av ledd), Denir Omerovic (Ankel), Solomon Owusu (Reise) og Remi Memsihi (Jobb) i tillegg til de tre nevnte er uaktuelle om dagen. Trener Jacobsen vil ikke bruke skadene som en unnskyldning for resultatet, "Alle lag vil gjennom en lang sesong få skader, karantener og annet som gjør at spillere er borte fra kamper, det er klart at ni spillere ute høres brutalt ut, men vi har en stor, god og jevn tropp så det skal man ikke skylde på. Man skal huske på at vi er et nyopprykket lag, og det er de færreste lagene som prøver seg på et høyere nivå som er stabilt gode gjennom en hel sesong. I vår avdeling er det 5 nyopprykkede lag og vi er bare bak hardtsatsende Ready av disse, det vil jeg si er respektabelt når vi er to kamper fra halvspilt" avslutter en engasjert og skuffet trener.

KAMPFAKTA:
Nordstrand - Korsvoll 1-2 (1-1)

0-1 13 min
1-1 31 min Nyhus (Eikeland)
1-2 76 min

GK: El Haj

3 poeng: Madsen Holm
2 Poeng: Shakoor
1 Poeng: Fladby

Laget:
Gruen Österström - Mambouana (Fladby fra 79), Kah (Kankani fra 46), Eikeland, Cham - Madsen Holm, El Haj (Shakoor fra 67) - Nyhus, Tirit - Ingebretsen, Woldsund