Sur dag på Readybanen!

Publisert 25.04.2015 kl.20.13

Værmessig var dagen omtrent som overskrifte, surt småyr i luften med en kald bris fra siden.

Sur dag på Readybanen!

Resultatmessig ble også dagen slik dessverre, for til tross for å være best i banespillet og ledet 0-1 klarte ikke NIF gutta å dra fra Ready med poengene. Vi tror ikke at vi overdriver om vi sier at Ready har kun tre skudd på mål i løpet av kampen, dessverre for NIFs del var alle utagbare for keeperdebutant Lars Erik Hempkins.

Nordstrand på sin side viste seg å være det førende laget, og ble til slutt så dominerende spillemessig at Ready la seg ned i en 4-5-1 formasjon etter at deres spiss gav de 2-1 på straffe midtveis i 2. omgang. Dog i beste fall en svært tvilsom straffe. Nordstrands gode midtstopper er først på ballen og får klarert unna, mens vertenes spiller slengte seg og skrek i god Hollywood stil og dermed klarte han også å lure dommertrioen. Når det er sagt så var keeper Hempkins etter det gode straffesparket og var bare millimetre fra å ta den.

Utover i 2. omgang skaper NIF den ene store sjansen etter den andre, men på en dag hvor hjemmelaget var effektive, kan man dessverre ikke si det samme om bortelaget. Like før slutt får Ready kontret inn en scoring til. Langt i fra en fortjent hjemmeseier, men NIF tar med seg det positive og det var at de var med spillemessig gjennom hele kampen mot det som er serielederen for øyeblikket i vår avdeling.

Som ikke tapet var nok salt i såret så ble også midtbaneterrier Henrik Wøhni skadd etter drøyt 20 minutter av kampen. Etter kampslutt ble det dessverre konstatert brudd i leggbeinet, og dermed ryker store deler av vårsesongen for Henrik.

KAMPFAKTA:

Ready - Nordstrand 3-1 (1-1)

0-1 8 min Tirit

1-1 43 min

2-1 66 min

3-1 88 min

Nordstrands lag:

Hempkins - Niang, El Haj, Ingebretsen, Eikeland - Madsen Holm, Wøhni (Memsihi fra 23) - Fladby (Cham fra 84), Omerovic (Shakoor fra 73), Tirit - Woldsund