Seier i solen

Sist oppdatert 25.06.2017 kl.14.35

I solskinnet på Niffen i ettermiddag har A-laget innkassert en trepoenger mot Oslo City i den 11. serierunden.

Seier i solen
God stemning etter seier sammen med Gutter 2009 som gjorde en flott innsats som ballgutter.

Etter et skuffende 2-2 resultat tidligere i uka var gutta mer enn klare for 3 poeng igjen. Oslo City er et lag vi normalt skal slå, men de ligger kompakt og tett for å gjøre jobben vanskeligst mulig for oss. Noe unøyaktighet kombinert med litt for lavt tempo innledningsvis av hjemmelaget står det 0-0 til pause selv om vi har styrt mesteparten av det som skjer ute på Niffen.

2.omgang starter med at City er farlig frempå etter 46 minutter, men heldigvis for oss klarer de å skyte over på åpent mål. Etter dette våkner Nordstrandsgutta virkelig, får opp tempo, nøyaktighet og fokus som gjør at City blir løpende mye imellom og vi får stadig større plass og mer tid med ball.

Etter er flott forarbeid fra Woldsund setter Yordy inn 1-0 etter 10 minutter og da blir det Nordstrand for alle penga ut kampen som vi til slutt vinner 3-0. Vi ligger fortsatt på 2. plass og jager KFUM som så langt har sett uslåelige ut (bortsett fra hjemme hos oss) Nå venter en ny viktig kamp hjemme mot Grorud 2 allerede til onsdag før gutta får en fortjent sommerferie. Vinner vi denne er vi i teorien eneste reelle utfordrer til Kåffa om opprykket, og vi har fått en fantastisk første halvdel av sesongen.

Stats:
Nordstrand - Oslo City 3-0 (0-0)
1-0 Yordy (Woldsund) 53
2-0 Eikeland (straffe) 66
3-0 Jorge (Simon) 72

Gult kort:
Madsen Holm
Sundby

TABELLEN

Nordstrand A-lag ønsker å takke Nordstrand gutter 2009 for flott innsats som ballgutter i dagens kamp.

Møt opp og støtt oss til seier også onsdag 28.06 kl. 20.15

jalal-og