Seier i første kamp

Publisert 14.04.2015 kl.0.22

3. divisjonssesongen startet på best tenkelige måte når NIF gutta innkasserte årets første tre poenger i en tøff bortekamp mot Lyn på Kringsjå i kveld.

Seier i første kamp
Kamptein Ingebretsen ledet troppene til seier over Lyn

Nordstrand styrte spillet i 1. omgang og skapte mange sjanser, men det tok 25 min før målet kom. En bra slått corner av Savas Tirit mot første stolpe klarer Markus Woldsund å flikke videre mot keeper, baller treffer en Lyn forsvarer og faller ned i beina på en umarkert Henrik Wøhni som ikke gjør noen feil og smeller ballen inn bak vertenes keeper.

I 2. omgang kommer hjemmelaget mer med i kampen, men det er allikevel Nordstrand som skaper de store sjansene og det er ikke ufortjent når nykomlingen Denir Omerovic kriger inn 2-0 scoringen i sin offisielle debut.

Lyn reduserer på overtid og presser NIF den resterende tiden, men heldigvis drar NIF-gutta av seg presset og kan juble hemningsløst for årets første trepoenger i det dommeren blåser for siste gang.

KAMPFAKTA:

Lyn - Nordstrand 0-2 (1-2)

0-1 25 min Wøhni (Woldsund)

0-2 67 min Omerovic (Ingebretsen)

1-2 90 min

GK: Gruen Österström, Omerovic & Woldsund

3 poeng: Ingebretsen

2 poeng: Mambouana

1 poeng: Madsen Holm

Nordstrands lag:

Gruen Österström - Mankowitz, Mambouana (Kah fra 77), Ingebretsen, Eikeland - Wøhni, Madsen Holm - Sing (Shakoor fra 70), Omerovic, Tirit - Woldsund (Vonheim fra 60)