Petter Nyhus vender hjem

Publisert 19.01.2016 kl.15.28

Det er med stor glede at vi kan annonsere at Petter Nyhus vender hjem igjen til Nordstrand etter et drøyt halvår i 2. divisjonsklubben Elverum.

Petter Nyhus vender hjem
Ser vi flere slike scener fra Petter Nyhus og NIF gutta i år?

Nyhus fulgte i sporene til tidligere NIF gutt Mikael Maira Johansen da han dro til den hardtsatsende 2. divisjonsklubben Elverum i fjor sommer, nå har han der i mot bestemt seg for å vende nesen hjemover til Oslo og da er det selvsagt Nordstrand som er eneste reele alternativet for gutten med gullfoten. Ser man på adelskalenderen får klubben tilbake en erfaren spiller med 85 kamper og 67 målpoeng for klubben, han er kjent for sin silkefot og assistentrener Thomas Holm uttalte før Nordstrand møtte Vålerenga i cupen i 2014 at Petter Nyhus hadde en like god fot som Jan Derek Sørensen hadde på sitt beste.

Fornøyd trener
Nyhus tar med seg litt 2. divisjonserfaring tilbake til Niffen og trener Per Inge Jacobsen er følgelig fornøyd med sin nye signering, "Petter er en spiller som har bidratt godt i NIF miljøet de senere årene og skal ha en god del av æren for at NIF igjen har stabilisert seg i 3. divisjon, det er derfor meget artig å få en spiller av hans kaliber tilbake til hit. Det er jo ekstra hyggelig for oss som trenere at spillere som har prøvd seg andre plasser ønsker å komme tilbake til klubben, det betyr forhåpentligvis at de trives i klubben og i gruppa".
Nyhus har planer om å fullføre skoleåret i Elverum uten at det skal gå utover treningene på kveldstid med NIF.

Kutluca også med videre
I dag ble det også kjent at backen Yusuf Kutluca har forlenget sin kontrakt med NIF ut 2015 sesongen. Kutluca kom fra Vålerenga i fjor vår og fikk med seg noen kamper for A-laget i løpet av sesongen. Han bidro også til at juniorlaget tok steget opp i interkretsserien. Unggutten kommer i første rekke til å kjempe med blant annet Petter Nyhus om en plass på høyrebacken til NIF i den kommende sesongen. Kutluca er kjent for sin gode teknikk og ekstreme hurtighet, forhåpentligvis vil vi se han blomstre på A-laget i år.

Bli bedre kjent med Petter Nyhus i intervjuet som ble laget i forbindelse med "Det indre liv" foran 2015 sesongen her