Ola med videre i trenerteamet

Publisert 19.11.2018 kl.22.53

Ola Nyhus brenner for at Nordstrand skal lykkes med å skape gode opplevelser for ivrige fotballspillere og gleder seg til ny sesong på A-laget en divisjon opp.

Ola med videre i trenerteamet

Vi har møtte Ola for en liten prat;

Hvorfor ønsket du å være med videre i trenerteamet?
Hovedsaklig fordi jeg trives i jobben, har troa på det vi driver med i “prosjekt A-lag” og fordi jeg synes det er en givende utfordring hvor jeg får prøve meg på et nytt nivå som trener. Samtidig er det masse å lære av de kompetente menneskene jeg jobber sammen med også føler jeg at jeg har mye å bidra med selv også. Det er heller ingen ulempe at denne muligheten kommer i klubben jeg er oppvokst i og brenner for at skal lykkes med å skape gode opplevelser for ivrige fotballspillere fra Nordstrand og omegn.

Ambisjoner for 2019?
Mine ambisjoner for laget i 2019 er at vi skal klare å beholde det gode miljøet og samtidig klare å ta nye steg i treningshverdagen. Vi må jobbe mye, hardt og ikke minst riktig gjennom hele året for å komme opp på det nivået som kreves for at vi skal få et morsomt år. Jeg ønsker at vi skal klare å beholde den gode samhandlingen og offensive fotballen som resulterte i et målsnitt på 3,3 mål pr. kamp inneværende sesong og samtidig spe på med endel mer løpskraft, balanse og struktur som kreves ett nivå opp i seriesystemet. Da tror jeg den trofaste fanskaren på Niffen blir fornøyd!

Hva tenker du om stallen pr nå?
Jeg tenker at vi har en tropp som gir grunn til optimisme. Det er en ung tropp med mange sentrale spillere tidlig i tjueårene som har anledning til å legge ned den treningsmengden som må til og samtidig har sine beste fotballår foran seg. For å balansere ut troppen har vi noen innslag av spillere på andre enden av tyvetallet som bidrar med rutine og erfaring fra spill på høyere nivå. Spesielt morsomt er det å se at det nå kommer spillere opp på et Nordstrand A-lag i toppfotballen som har gått hele veien gjennom Nordstrand IF

Vi er veldig fornøyd med å ha Ola med oss i trenerteamet!