Simon Hansen klar for NIF

Publisert 03.08.2015 kl.8.39

Simon Hansen ble Nordstrands første signering før høstsesongen setter i gang, midtstopperen har det siste året vært i Brasil men kommer nå hjem for å bidra for NIF.

Simon Hansen klar for NIF
Simon Hansen er høstsesongens første signering

Simon var i flere år en viktig bidragyter for Hasle/Løren i 2. divisjon, hvor han med sitt solide forsvarsspill sørget for at motstanderne sleit med å få hyll på byllen hos laget fra Løren. Nykomlingen er fra Mortensrud moderklubben er Klemetsrud IL hvor han også spilte siste vårkamp før han bestemte seg for å prøve seg i NIF. Nordstrand har fra før Klemetsrudguttene Savas Tirit, Jaskarn Singh og Nimer El Haj i troppen.

Trener Per Inge Jacobsen sier følgende om sin nye signering; "Simon er en spennende type å få inn i laget, han er av den rolige stoppertypen som er god med ball og flink i oppspillsfasen. Han må kategoriseres som en ledertype, som jeg er helt sikker på at kommer til å ta tak fra dag en, vi er definitift veldig glade for å fått en spiller av Simons kaliber inn i stallen".

Simon har gått trenerstudiet på Norges Idrettshøgskole (NIH) og det ligger i kortene at han også kommer til å bidra på trenersiden hos en heldig årgang fremover.

Debuten til SImon ser du mandag klokken 2015 på Hallager Kunstgress mot Lyn, kampen er flyttet pga renoveringen av den nye banen.

Troppen til kampen mot Lyn er som følger:
Hempkins, Gruen Österström, Nyhus, Mankowitz, Mambouana, Hansen, Eikeland, Kah, Madsen Holm, Tirit, Shakoor, Kankani, Woldsund, Memishi, Hernandez, El Haj, Wøhni og Fladby