Kontret i senk

Publisert 08.03.2016 kl.18.01

NIF ledet 2-1 over Lokomotiv Oslo og hadde tilsynelatende full kontroll på oppgjøret, men uforklarlige ballmiss og svak struktur defensivt siste 20 minuttene endret det hele.

Kontret i senk
Jimi Akineymi fikk sin debut for NIF mot Lokomotiv Oslo.

Nordstrand tok ledelsen på et mønster angrep halvveis i den første omgangen. Erlend Eikeland kom flott med på venstresiden og får lagt inn et perfekt innlegg som Yordy Hernandez er først på og setter den knallhardt i mål til 1-0. Bare noen minutter senere utligner Lokomotiv Oslo, før NIF slår tilbake 7 minutter senere. Denne gang er det Matarr Kah som prøver å slå et innlegg, en av gjestenes forsvarer er uheldig og får ballen i hånden, dommeren blåser straffe til få prostester. Petter Kristiansen stiger frem og setter ballen knallhardt og velplassert nede i hjørnet.

De siste 19 minuttene ble svært rare sett med NIF øyne, hjemmelaget hadde full kontroll på oppgjøret, men mister strukturen defensivt og blir sløve i pasningsspillet nor som gjør at Lokomotiv får ligge å kontre på Nordstrand til tross for at NIF leder. Stygge ballmiss ved to anledninger gir overganger som fører til baklengs og dermed vinner Lokomotiv Oslo kampen 3-2.

KAMPFAKTA
Nordstrand - Lokomotiv Oslo 2-3 (2-1)

1-0 25 min Hernandez (Eikeland)
1-1 28 min