Kaptein i sin 50. kamp

Publisert 14.09.2015 kl.12.09

A-lagets lille norsk-pakistaner rundet 50 offisielle opptredener for klubbens A-lag da han i går fikk æren av å lede NIF videre til semifinalen i Obos Cup.

Kaptein i sin 50. kamp
Haris Abbas spilte sin femtiende A-kamp for NIF i går

Haris Abbas er kjent på Niffen for sitt gode humør og fantastiske treningsholdninger, det skal mye til om Haris står over en trening. Høydepunktet i NIF karrieren sålangt er nok fjorårets opprykksesong hvor Haris spilte 18 kamper og hadde tre målgivende pasninger. I år har han slitt litt mer for minuttene i årets 3. divisjon, men han har allikevel vært på banen ved fem anledninger.

"Haris er en viktig bidragsyter i vår prestasjonsgruppe han blenende gode humør, inkluderde holdning i gruppen hvor han vil at alle spillerne på laget skal trives og ha det bra og ikke minst hans fantastiske treningsholdninger gjør at han er en uvurderlig ressurs i gruppen. Han står nå for deler av kontinuiteten i NIF med veldig mange sesonger bak seg i NIF" sier trener Per Inge Jacobsen om sin venstrekant.

Haris her sammen med mangeårig lagkamerat Bjørn Ruud.